SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 7 oktober 2014

- BLÅSIG START PÅ VECKAN.....

- Det var riktigt otäckt höstväder här i Oskarshamn igår. Kalla och byiga vindar från havet. En sådan där dag när man gärna hade haft en öppen spis i vardagsrummet. Men jag är ju så modern att jag bara har en elektrisk spis - i köket....
Men idag ska jag ändå lämna in bilen för montering av motorvärmare och kupévärmare. Då behöver man inte frysa där i vinter.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.....:o)
Antal besökare:  189.352


4 kommentarer:

  1. Just sådana bilder är inget som ger någon önskan att få vara där. För här är inget skönt heller, åh vad det regnat i natt , har hört detta smatter på fönsterbläcket i flera
    omgångar. Har varit uppe och gått ett par rundor också,, skönt för benet har jag inbillat mig. Jag tror det är bra, bara man kommer igång , man känner inte lika mycket då.
    Så bra att Du får ordning på värmen i din bil. Måste ge en eloge för bilderna, att dessa stenar kan vara så fängslande och vackra.
    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Nej idag längtar man verkligen inte ut. Regnigt och
      blåsigt här också. Känns även ruggigt inomhus. Men
      det ska tydligen bli bättre väder framåt veckan.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ja idag har det varit riktigt höstväder men glömde bort det lite grann då vi fick hämta hem min sons bil idag från verkstaden som jag trodde växellådan gått på men det var "bara" drivaxeln , ja inte så bara men det blev ju inte lika dyrt som jag haft ångest över , dessa bilar som man är så beroende av allra helst då dom är trasig // Anita :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Anita.
      Man får försöka glädja sig åt de små glädje-
      ämnena. Har varit och lämnat min bil till verkstaden
      i eftermiddag. Dom ska fixa motorvärmare i morgon. Så det
      får bli makaroner och ketchup fram till jul....:;o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera