SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 11 juli 2014

- ÖVER OCH UNDER MEJ I SKÄRGÅRDEN....

Idag den 11 juli är det FN´s BEFOLKNINGSDAG.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  180.023


9 kommentarer:

  1. Tur att det finns lite utrymme där emellan!
    Hälsningar från Vänerstranden

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Ibland känns det lite trångt, när man är bredaxlad.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jag tror att jag skrev det redan... Jag ÄLSKAR dina bilder :)
    UNDERBARA!
    Särskilt den på havet :) Magisk.
    Ha en underbar dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Nu ska jag hålla mej på land i två dygn. Har massor
      att göra hemma. Men jag kan nog inte undvika att åka ut och kika
      lite på vattnet ändå....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Visst är det en underbar värld , både ovanför och under ytan. Du är en jätteduktig fotograf Henning, men det är ju inte bara jag som tycker. Himmelen med sina bomullstussar
    är ju jättehärlig. Den andra bilden liknar jag vid dessa mellanlägg man kan smälla bubblorna på. Jösses vad Du kan hitta på-
    I dag är det lagom temperatur för mig , skönt.
    Ha bra dagar nu utan Hulda, men snart är du på väg igwn. tusen tack från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Har varit ute och tittat på havet, mellan två affärer.
      Nu är det köket som gäller resten av dagen.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Ja, fina bilder på molntussarna. Den är verkligen läcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket till Hjo-bo.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Ohhh den andra bilden på vattnet är urläcker.Vilket häftigt rutmönster det har bildats.
    Snyggt!!!!!!
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera