SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 13 juni 2014

- NÅGRA BLOMMOR I STRANDKANTEN.....

- Friska västliga vindar igår gjorde att jag hoppade över utflykten med båten. Kunde dock inte hålla mej ifrån havet. Lite kaffe i strandkanten fick det bli ändå.....
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  176.769


14 kommentarer:

  1. Inte så dåligt med en strandkant heller ,lite halvmulet idag ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      En strandkant är bra att ha när vinden tjuter runt hörnen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Här är det storm å kallt idag,
    känns lite snopet för igår var det så varmt och somrigt.
    Vår Sally ligger uppe på strandkanten och kommer inte i havet på ett bra tag.
    Idag drar vi ut på vår Sverige runt resa...ja södra Sverige rumt dådå,
    men först ska vi hälsa på smågrabbarna Stormfjäll.

    Ha det gott och nu ska jag börja leta en ny dator för den där pizzabagarn ska nog egentligen bara baka pizzor,
    tycker jag !!!

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hej på er i norr.
      Får nog hålla med dig om Pizzabagaren, men han är säkert
      bra på att laga pizzor.
      Hoppas ni får en fin resa genom landet och upp genom Norges
      fjordar. Det är en resa jag skulle vilja göra.
      - Lycka till med datorshoppandet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Så härligt att se stränderna med, särskilt när de är så vackra, vad är de gula för sort, tyckte först det var käringtand, men i dem är det lite blått med.
    Skit samma, en vacker blickpunkt i alla fall.

    trevlig tredag önskar Hajan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Är ju ingen blomexpert. Men dom påminde om Kärringtand.
      Kanske var det en Gubbtand istället....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Så somrigt och fint, med rosor vid havet! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Idag har det mera känts som höst. Men regnet
      behövs.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Så...det är vackert även på strandkanten, inte bara själva havet...?! Eller jo, det vet jag ju redan, men det är oftast havet man ser. Fina bilder!!
    Här är det inget dag för strandliv idag, fast en riktigt skön dag att få lite annat gjort. Nu har jag ju svurit vid bibeln (nästan) att aldrig någonsin mer klaga på värmen, så det gör jag inte, utan säger bara att jag arbetar bäst när det inte är för varmt...
    Ha en skön fredagskväll och hälsa blondinen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rigmor.
      Inget strand-liv-väder här heller. Men jag "sprang" ner till
      stranden en kort stund mellan skurarna.
      Men i morgon ska solen skina igen. Tror jag.....
      Hälsningen är framförd. Du får hälsa dina fyrbenta.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Vackra blommor. Ettan är en vresros tror jag. Visst liknar tvåan kärringtand. Visst har det varit kyligare idag. En liten skvätt fick jag på mig när jag cyklade till landet. Gick fort i medvinden . 28 min. Men hem var det trögt i motvinden. Tog 36min. Så visst får mina benmuskler jobba på. I morgon skall vi få vackert väger och 20 grader. Härom dagen brände jag upp mina händer i solen. Har stora blåsor som kuddar med vatten. En gick sönder , det svider som sjutton. Har köpt ny sorskyddsfaktor 50+. Priset 185:- Hoppas det hjälper. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa och Tack.
      Den kanske heter Vresros. Trodde det var Nyponros, men det
      kanske är samma sak.
      Regn och åska här också igår. Det regnade riktigt kraftigt några gånger.
      Ska ner till båten och läsa av regnmätaren.
      Det gäller att vara försiktig med solen. Det är lätt att bränna sig....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Så vackra bilder!
    Ska du till Målilla i helgen för GP , deltävling VM i speedway??
    Jag ska på hundkurs i helgen som jag varit på de senaste 2 åren. Ska bli skoj!
    Ha en trevlig helg!
    majsan/

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Majsan.
      Inget GP för mej. Det är alldeles för mycket folk och
      trångt. Får titta på sammandraget i morgon på TV. Stängde av
      Viasat när hockeysäsongen var slut för vår del i våras. Men
      idag hade jag gärna haft det kvar....
      - Ha det så trevlig på hundkursen och Välkommen tillbaka !

      Radera