SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 29 juni 2014

- DET SKA VA GÖTT Å LEVA, ANNARS KAN DET KVITTA.....

- Det var "scannings-väder" igår också. Regn, kallt och blåsigt.
Bilderna är 39 år gamla och tagna i södra Östergötland när ett äldreboende ( det hette nog Ålderdomshem då ) hade en sommarutflykt till en närbelägen sjö. Där fick man både kaffe, sockerkaka och tårta.
Bilderna scannade från Kodak Tri-X-film.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  178.712




4 kommentarer:

  1. Visst ska man ha det gott,och äldre gillar att fika! Hoppas jag blir utbjuden på äldre dar på en fika i det gröna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Vi får hoppas att det blir så....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jisses, Henning, det kunde ju ha varit jag i första bilden
    men jag har inte lika fint hår. :)
    Andra bilden: Ser du handen som sticke fram emot kaffekoppen?
    Är det nån som försöker norpa den från gubben med sockerkakan, månntro?
    Tredje bilden: Tanten med baskermössan - Min mamma had baskermössor i olika färger
    och hon kunde stuka till dom på otaliga vis. Mycket praktiskt!
    Trevlig studie i "gammalt folk"!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Ruth.
      Det är stor risk att han blev av med kaffekoppen. Men jag
      kommer inte ihåg att det blev något bråk....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera