SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 13 maj 2014

- NU ÄR JAG DÄR, HOPPAS JAG.....

- Det beror ju lite på vilken tid ni tittar in här på Bloggen. Men klockan 08.00 tisdag morgon är det meningen att Tjocka Hulda af Ernemar ska glida ner i Östersjöns bräckta vatten. Men man kan ju aldrig vara helt säker. Men efter senaste veckans slit, så tror jag att allt ska gå bra. Kan nog bli en liten "premiär-turs-reseskildring" här på Bloggen i morgon.....
Dom här sista 8 månaderna på torra land, har ju ändå gått väldigt fort. Nu gäller det att ta vara på båtsäsongen på bästa sätt, innan det blir hockeysäsong igen.
Idag den 13 maj är det NATIONELLA STROKEDAGEN.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  173.167

16 kommentarer:

  1. Såg på håll att du jobbade frenetiskt med Hulda igår,så vi hoppas på en problemfri sjösättning idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Allt gick perfekt. Både med sjösättning och
      premiärtur,
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härlig bild! Hoppas ni kom er ut på en tur! :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Jo allt gick bra. Men dimman var på väg
      ut över sjön, så premiärturen blev inte så lång.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Undrar om du kom ut då det ösregnar här på Höglandet!
    Majsan//

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Majsan.
      Jajamen det var inget problem. Här vid kusten var det
      härligt vårväder. Men nu börjar det mörkna lite. Så det
      blir kanske en skur innan kvällen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Lycka till med premiären .Härlig bild på böljan den blå ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det var härligt att komma ut på ett spegelblankt vatten
      i morse.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Dags för böljan den blå..ha en go tur..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      För hoppas på många turen även den här båtsäsongen.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Ja då är det riktig vår, när Tjocka Hula af Ernemar har glidit ner i havet. Hade du någon champangeflaska med dig som du kastade på henne. Och lycka till i dom sju haven. Är det så man säger? Vilken vacker dag det är på bilden. Men tänk att vi fick sol här nu sena em! Underbart! Ha en riktigt go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Det är synd att kasta skumpa på Hulda. Den sparar jag till
      ett bättre tillfälle....
      Ingen sol här idag, men perfekt båtväder i morse. Sen kom regnet
      vid ettiden, men då var min premiärtur avklarad.
      - Ha det så gott och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Och nu väntar jag spänt på bilder från premiärturen. Håller tummarna för att solen som nu lyser här även räckte ned till Oskarshamn!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rigmor.
      Ingen sol utan ett ännu bättre båtväder.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Lycka till nu och hoppas du får många dagar ute med Tjocka Hulda :) Kul namn förresten, hoppas du hade bra väder på premiär turen , här har det varit ömsom soligt sedan svarta hotande moln med regn och så klart då jag befann mig mitt i skogen så tornade dom svartmolnen upp sig enormt och jag hörde mullret av åskan på avstånd , kan lova att det gick väldigt fort att ta sig hem :) Ha det så bra // Anita :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Anita.
      Det var perfekt båtväder på morgonen. Sen kom
      regnet efter lunch. Och då vill man inte vara ute....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera