SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 24 maj 2014

- NATIONALPARKERNAS DAG......

- Idag är det Nationalparkernas Dag. Och den enda Nationalpark jag har i närheten är Blå Jungfrun (eller Blåkulla som många kallar den).
Men det är ju inte fy skit det heller. Jag ser ön nästan varje dag, året runt. Under förutsättning att det inte är dimma.
Bjuder på tre bilder på Jungfrun. Samtliga tagna vid tidigare tillfällen.
- Ha en trevlig lördag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  174.416



10 kommentarer:

  1. Jasså är det där jag brkar landa på skärtorsdagen ??
    Är nog så uppivarv då så jag har inte ens vatat att det var en ö,
    inte heller att det kan vara så vackert.
    Vilket fotot du har knäppt på natten med månen som håller på att ramla ned...
    Helt otroliga färger.
    Du kunde vara med på mästarnas mästare...
    ja i fotografering menade jag.

    En solig morron här och Rantafar snarkar ännu,
    vet inte om jag ska fixa frukost och väcka han ännu en morron och dra ut han på havet ???
    Han har ju en tung dag.
    Två viktiga hockeymatcher !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor och tack.
      Det kan nog vara lite problem med navigeringen just den natten.
      Men så här ser den ut resten av året....
      Soligt här också idag. Men jag har fått lite för mycket färg på
      kroppen torsdag och fredag. Så idag får jag hålla mej borta från
      havet.
      Blir en eftermiddag med hockey här också.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vackert ,vackert och än en gång vackert .Jag har bar med min egen park idag .Svettig redan den här tiden på morgon men hela natten har varit det 25 grader inne och lika mycket ute .Ha en fin dag .Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Värmebölja här nere också, men det är ju
      så jag vill ha det....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det var det finaste jag sett på länge. Henning så fina bilder, det är inte riktigt sanning tycker jag. Vi bor ju på samma planet i alla fall.
    Det är när man kommer till kusten, det är bara så, ännu ett tack från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Du är alldeles för snäll....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Det sägs ju att när V-Gustav besökte Blå Jungfrun frågade någon varför Ers Majestät hade galoscherna på,svarade han" Man bestiger inte en jungfru utan gummi"

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ha, ha. Den var ny.
      Fast jag trodde att han inte var så intresserad
      av jungfruar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. SNygga bilder!
    Jag har faktiskt dykt vid Blå Jungfrun och det var fantastiskt!
    Majsan//

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Majsan.
      Det låter häftigt att dyka där.
      Trots att jag bor så nära har jag bara varit där på
      3-4 "tjänsteresor". Har aldrig blivit av att åka dit privat.
      Men så är det väl. Ju närmare turistmålen ligger, blir det
      svårare att ta sig dit.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera