SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 27 maj 2014

- NÅGRA FLYGANDE BLONDINER....

- Även måndagen blev en dag ute på havet med underbart högsommarväder. Har man dessutom med en ny bok av Viveka Lärn, så kan det inte bli så mycket bättre.
"Slö-knäppte" några bilder på Måsar och Trutar som verkade trivas lika bra som mej.....
Idag den 27 maj är det MUFFINSDAGEN och OSTENS DAG.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  174.726



8 kommentarer:

  1. Här känner man sig riktigt hemma. Jag älskar alla måsfåglar. Folk som ser mig tror väl att jag är riktigt knäpp som fotar dem,men det är jag inte.
    Härliga flygbilderna på skönheterna.
    Håll tummarna att doktorn ringer idag. Jag tror inte på det förrän jag har lagt på luren.
    Här är det sol och storm. Lite regn hade inte skadat för det är riktigt torrt i rabatterna. På fredag skall det komma men då är ju älsklingen ledig. Inte rätt dag men vädret råder man ju inte över.
    Jag förstod allt att du var och grattade mamsen på söndag. Du är verkligen en gullig son. Hon måste vara riktigt stolt över dig.
    Ha det riktigt gott var du än befinner dig ute på sjön eller hemma.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lotta och stort tack.
      Blåsigt här också och kallt. Bara 10 grader idag. Igår
      var det 26....
      Jag håller tummarna för att han verkligen ringer. Och att du får
      ett bra besked.
      Vi behöver också regn framförallt för att slå ner all tallpollen.
      - Ha det så bra och Lycka till !

      Radera
  2. Åh, så stiliga de är dessa måsar. Det är ju en stor vingbredd emellan vingspetsarna, visst är de pampiga.Jag tycker det är roligt att följa dessa fåglar, de har så mycket fåter för sig.
    Skrattade gott när jag läste vad Du skrev i går, att sonen var rädd jag skulle komma vilse i Hunkexåkern, Herre Gud tror Du jag är en Pygme, nej det är väl så, att för honom är nog den växten ett ogräs nästan. Det är väl nostalgin på mig som mindes dessa blommor till midsommar och sådant till Midsommarstången.
    fint betyg i dag med för din del, hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Dom är större än man tror, när man kommer lite
      närmare. Högt uppe på himmelen ser de inte så
      stora ut....
      Det är mycket blommor som man tänker blommar
      vid midsommar som redan slagit ut. Allting är lite tidigare
      i år.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Alltid lika härliga dom blondisarna ,hade clowner bland oss ikväll men det går inte att sätta in bilder på min blogg ikväll ,grrr.det händer för ofta nu .ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Det beror troligen på att du har alldeles för många bilder i varje
      inlägg. Det finns en gräns hur mycket som kan visas samtidigt.
      Tror att du slipper de problemen om du sorterar mera effektivt. Bilder
      som är nästan lika vinner på att bara välja den bästa bilden. Det är
      samtidigt väldigt utvecklande för en själv, att ställa bild mot bild. Och vad
      som är viktigast.
      - Ha det så bra, hoppas det löser sig, och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Sådär ska fåglar fotograferas !!!
    Snyggt.
    Mu drar vi österut så det bli tyst hos Rantamor ett tag.
    Om jag nu inte hittar någon att tjuvkoppla mig hos !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rantamor.
      Hoppas ni får en riktigt fin resa i österlandet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera