SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 7 mars 2014

- PÅ OCH UTANFÖR BALKONGEN....

- I två dagar har jag "umgåtts" med brödkavlen. Det är inte så att Blondinen jagat mej med den. Utan det är helt frivilligt....
Därför har det inte blivit några längre utflykter med kameran. Så dagens motiv är hämtade på balkongen och strax utanför.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  164.211


8 kommentarer:

  1. Vårinspirationen börjar komma ser jag ,här ser det ut att bli gummistövlarna på det har regnat hela natten om det varit snö hade det säkert varit en halv meter . Tänk att pelargonen blommar nu jag har just tagit in min från garaget men det kunde bli lite sol för nu växer den på längden i rasande fart .Ha en bra dag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      De har blommat på balkongen hela vintern. Tyckte det
      var synd att sätta när dom för vintervila i förrådet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Nu kommer vårvärmen,så nu börjar det hända saker i naturen och då nu gäller det att ha kameran till hands! Ska se om det kommit några flera blåsippor till helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Trodde att vårvärmen redan kommit. Åkte ut till
      Ernemar med kaffe och frallor. Men fy tusan vilken kall
      vind det var.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Och där blommar det redan!! Nu ska jag inte sitta här och beklaga mej eftersom jag klippt ned de flesta pellisarna...Men visst är det roligt när man ser att de överlevt vintern (??) och börjar ta fart igen.
    Och gästen utanför balkongfönstret, sååå fin!!
    Här hoppas vi på en riktigt vårlik helg, även om jag jobbar så hoppas jag andra får njuta av sol och hög temperatur!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rigmor.
      Man får väl kalla det sen blomning i stället för tidig. Eftersom de aldrig
      har slutat blomma.
      Vinden ska bli västlig i helgen och då blir det betydligt varmare än det varit idag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Brödkaveln skulle Du slå Blåmesen med den, om han vågade sig fram för att sno ett blomskott ??
    I morse såg till och med jag ett Fågelsträck ,som flög så vackert för bi här. En från Hemtjänsten var här och jag skrek, titta, titta men som hon sa, det har jag sett flera gånger nu.
    Det är bara det svarade jag, att där jag bodde förut så vilade dom ett tag i vår Å. underbara tider De tyckte nog min gubbe och jag var lite larviga. En gång när jag satt hos honom, kom det ett SMS jag kollade, trodde det var Färdtjänsten. Men inte det var grannen som skrev.,Nu har era jävla fåglar kommit och sitter utanför er balkong på lampan.
    Vi tyckte det var vår när de kom och hälsade på. Som vanligt lite för långt, men ha en bra Fredag önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Det blir aldrig för lång.
      Det är kul när vårfåglarna börjar dyka upp. Och dom kvittrar
      så fint på mornarna. När jag satt och väntade på bussen i morse
      flög det förbi 5 Tranor. Ska ut till havet vid gryningen i morgon
      och hoppas få se mera fåglar där.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera