SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 23 februari 2014

- EN SOFTAD SKÄRGÅRDSIDYLL.....

- Förr i tiden smetade man in vaselin på objektivets UV-filter för att få softade bilder. Oftast slutade det med att man aldrig fick filtret rent igen. Jag kom på en billigare variant för att uppnå samma effekt.....
Idag ska vi avsluta vinter-OS. Minst en silvermedalj får vi i hockeyn. Och sedan kanske något i herrarnas 5-mil. Men det ska bli ganska skönt att lämna TV-soffan för lite andra aktiviteter. Fast vilka resultat det har varit. Det bästa OS genom tiderna för Sveriges del.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  162.440



10 kommentarer:

  1. Snyggt och att se halvsoliga bilder också ,Här ha vi en chans till det idag för det syns delvis blå himmel nu mellan dimmolnen ,ha en fin idrottsdag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Skidåkarna räckte inte till helt mot ryssarna.
      Får hoppas det går bättre i hockeyn.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. En kul kommentar från OS-hockeyn var när Norge fick stryk i en match så sas det från norskt håll "dom hade sämre skridskor än övriga" men det var kanske så eller ????

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Då får vi också dra till med det efter finalen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tycker att ryssarna fått sitt idag,hoppas Sverige ger järnet !

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Ryssar och Canadicker tog rubbet idag.
      Men vi har haft ett kanon-OS den här gången.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Dina softade bilder är som bomull för själen.
    Nej det bidde inget guld men det kanske hade varit lite för bra. Det trista blir allt det andra runt om kring. Kan inte fatta att det är så dålig ordning på mediciner.
    Jag fick ju i alla fall glädjas till bronset igår, alltid något.
    Ja nu gäller det att hitta andra aktiviteter än TV-soffan. Lite tomt men skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rajson.
      Ska bli skönt att lämna soffan. I alla fall
      dagtid....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Jädrar så snyggt det blev.
    Det är tur att det finns andra alternativ idag.
    Vilket skitslut på OS.
    Silver var OK men att han var dopad på grund av allergitabletter.
    Det är horribelt.Visst skall det finnas stadgar och förordningar men skitsaker tycker jag är Buuuuuu.
    Jag har inte hunnit skriva man jag har varit inne och snabbkollat på alla dina suveräna bilder.
    Jag blir lika glad varje gång jag har varit inne..
    Vi hade Alma i lördags och hon blev hämtad i går vid ett tiden .
    Då var det sista soffsittandet "Hockey"sen bar det av ut till Hunnebo.
    Farmor skulle blivit 84 igår så vi satte lite blommor.Sen var det avslutningen och den kunde jag ju inte missa.
    Idag skall jag sitta här och kolla in till alla om det inte händer något
    Säker kan man inte vara.
    Onsdag är det ultraljud av buken.Imorgon kanske jag skall passa Jessicas killar.
    Då blir det att åka till Uddevalla ett par gånger
    Först hit med dem och sen in med dem igen.
    Jag vill inte sitta därinne halva dagen och halva natten.Då är det bättre att hämta dem.
    Det är tur att man har körkort.
    Ha en superdag.Här är det mulet i vanlig ordning.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lotta.
      Jag tycker mest synd om Bäckis, som frågat landslagsläkaren
      om han kunde ta sin allergimedicin. Får han då beskedet att han
      kan ta en tablett per dag så är det helt OK. Men sen kan man ju inte
      veta vem som talar sanning och vem som ljuger....
      Här är det kanonväder idag också. Har suttit ute vid havet ett par timmar
      nu på eftermiddagen och njutit av vårvädret.
      Hoppas det går bra med undersökningen på onsdag, och ta det försiktigt
      på vägarna.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera