SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 10 januari 2014

- INTE MYCKET TILL FOTOLJUS.......

- Torsdagen var regnig och grå, inte mycket mera att skriva om.....
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  155.750

8 kommentarer:

  1. SÅ VACKERT I NATUREN, SER NÄSTAN UT SOM PÅ MIN BALKONG, MEN DET ÄR LEDLJUS.
    MEN DETTA SLÅR DET OCKSÅ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Det är nog droppar på de flesta ställen, men nu är
      det inte lång tid kvar tills dropparna byts mot snöflingor....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ser ut som att det hade kunnat vara fotat hos mig droppar i trädet,
    men här har nog dropparna frusit till is idag, -12 just nu och en kall nordlig vind
    och snön yr omkring.
    Kommer vintern nu ???

    Jodå jag håller koll på allt som kommer att sändas om Beatles,
    lite kul att titta å drömma sig tillbaka lite.
    Om jag jämför musiken Beatles hade och dagen musik, så var det ju mycket stämsång,
    och skön musik.

    Ha en finfin fredag med Blondin-Ida hälsar Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Det är nog den kylan som är på väg ned till oss. Men än så länge
      är det 2 plusgrader.
      Det som många tyckte var "skrammelmusik" på 60-talet, känns mera
      som sövande när man lyssnar på det nu. Tänk vad tiderna förändras och musiksmaken
      med den....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Här kom ljuset åter idag snön yr och - 6 grader ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Här väntar vi snön i helgen.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Det finns alltid ljus i mörkret, det gäller bara se det. Oj vad optimistiskt lagd jag blev!
    Trevlig sporthelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rajson.
      Det är så man ska se det. Lite optimistiskt....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera