SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

fredag 17 januari 2014

- FRUSET VATTEN I VATTNET....

- Idag den 17 januari är det INTERNATIONELLA DINOSAURIEDAGEN.
- Ha en trevlig fredag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  156.706



15 kommentarer:

  1. Naturen bjuder på spännande motiv, det gäller att se :) Härliga bilder!
    Ha en fin dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Halina.
      Får önska detsamma till dig.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Så vackra isblommor .Här är det jämntjockt nu - 19 idag snart kan vi köra bil på eländet ,ha en fin dag ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Ni lever verkligen i kylan. Här är det bara 2 minusgrader. Men jag
      är inte avundsjuk....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Riktigt läckra isformationer! Trevlig helg på er :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Internationella dinosauriedagen och du har hittat en på ditt sista foto...
    ett riktigt tandrikligt monster.
    Så fint isen bildas ned hos dig som konst !!
    Imorron får du gå å se en annan iskonst i ishallen och då blir det spännande,
    och det är en sån dag som vi bara hejar på ett lag =) =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Lustigt det här....
      Satt precis och skrev en kommentar hos dig om en viss
      match i morgon.
      Ser fram mot iskonsten i Arena Oskarshamn....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. måste vara Bergakungens tandborste som frusit till is. Märkligt tycker Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Så är det säkert. Jag tyckte det såg ut som ett avgasrör
      som stack upp ur vattnet. Eller kan det kanske vara en u-båt....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Himmel så vackert!!!!
    Jag får kolla i helgen om det finns någon is här.
    Det bara snöar.
    Ha det gott Kramizzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lotta.
      Här har det inte kommit någon snö. Skulle tydligen bara räcka upp till
      södra länsdelen och Blekinge. Däremot blåser det kulingstyrka från nordost. Fy
      tusan så kallt....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Jag cyklade bredvid Svartån i dag. Det flyter bruna plättar i vattnet. Där är det inte någon blå timma inte. Dina vackra formationer är så tjusiga. Jag firade tulpanens dag igår. Fick en jätte vacker bukett med 25 tulpaner i blandade färger, med lingon-o blåbärsris istuckna i buketten och en bukett med 21 gula tulpaner. Ooh dom är så vackra. Nu på em började det är snöa lite lätt igen. Så det blir nog en skottdag i morgon igen. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Nu börjar jag misstänka att du fyllde år igår. Är det så, så
      får jag gratulera idag istället så mycket.
      Vi har inte sett till något snöoväder här än. Men det hinner
      väl kanske komma....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Japp det blev en riktig tulpanfirning. Tack. Kram Lisa.

    SvaraRadera