SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 29 december 2013

- TILLBAKABLICK - SOMMAREN 2013.....

- Idag tittar vi tillbaka på SOMMAREN 2013
Det var en sommar som var alldeles fantastisk vädermässigt. Och jag slog nytt rekord med båten "Tjocka Hulda af Ernemar". 50 dagar ute på havet blev det. Undrar om det rekordet går att slå igen.
Vi börjar tillbakablicken med lite vatten och lite luft. Så mycket mera behövs inte - för mej.....
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare: 153.923 











8 kommentarer:

  1. Visst längtar man till sommaren,men vi tar våren först,God Fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - God fortsättning Svensson.
      Ja det gäller väl att ta årstiderna i rätt ordning. Men idag ser
      det ut som vår....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. bubblan på första bilden är den bästa ,vackra bilder är dom alla från den underbara sommaren ,Trevlig söndag .Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Luftbubblan är min favorit också.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Man blir religiös av alla fina bilder. Och grädden på moset är lilla Blondinen. Vacker öronmärkning har hon. Sigrid var redan chippad när jag köpte henne. Kan nästan tro att det kommer någon upp ur bubblan. Alla bilder är så himla fina. Vi hade en vacker morgon och f.m. Solen sken. Så lilla jag tog en cykeltur till landet. På min trappa satt det en svart katt. Lagom rund o go. Den var otroligt kelen. Låg o rullade o gjorde sig till. Ju mer jag strök den över pälsen, mer kurrade den. Hade tyvärr inget att bjuda på. Gick en promenad o kissen följde efter och jamade. Tyvärr gick solen bakom molnen, och det kom några stänk regn. Nu är det stora stänk. I förlängningen på hockeyn igår gick det åt pipan igen. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Håller med om att Blondinen trumfar ut det mesta.
      Den svarta katten vid din stuga hade säkert gärna följt med hem, och
      blivit ompysslad där.
      Ni hade ungefär samma match som oss igår. Förlust i förlängningen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Suck så vackra njutningfulla foton...igen.
    Och just sommaren som är den allra bästa årstiden av alla,
    och vi gillar ju havet och båtturer båda två och med ditt foto över havet en
    vacker sommardag ....
    jag smälter.

    Det första fotot tyckte jag påminner om Shrek, det där träsktrollet
    som sitter i ett träsk i skogen och fiser bubblor !!!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rantamor.
      Det kanske är så det är. En liten Shrek precis under
      vattenytan. Får skaffa en vattentät kamera till nästa
      sommar....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera