SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 9 november 2013

- VÅRGRÖNT I MITTEN AV NOVEMBER.....

- Jag fick några timmar ute i naturen igår eftermiddag, efter en tuff vecka med mycket träning.
Blev lite överaskad av att grönskan var nästan lika intensiv som på våren......
Idag den 9 november är det ARKIVENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  147.562



11 kommentarer:

  1. Nu är det så här, att dessa fina bilder och grönskande färger. Det beror på att Du är så duktig och att Du har en jättefin kamera. >Jag har en Canon " plutt " , har provat alla
    omställningar , men det ser lika ut i alla fall. Jo kvällsbilder bliver bra., men vem tusan törs vara ute i mörkret i min ålder. Då kanske De till och med Ha, ha, snor kameran.
    Tack för dina härliga bilder och ditt underbara skrivande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag vågar mej heller inte ut i mörkret. Med undantag
      för hockeykvällarna....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Du har nog hittat fin grönska du och fina bilder blev det .ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Blev överraskad av grönskan. Men det var ju inte allt som
      var lysande grönt. Men nu har man ju turen att man kan välja
      vad som ska vara med på bilderna....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Väldigt fina bilder med sååå ljuvligt ljus :)
    Ha det fint
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Motljuset gör ju att färgerna "skruvas upp" ett
      antal grader.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Underbara bilder med otroligt fint ljus. Ha en go lördag! Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      Undrade tidigare hur det var med dig. Det var länge sedan.
      Brukar kolla din blogg med jämna mellanrum, men den
      senaste veckan har det inte blivit av....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Håller med föregånde kommentarer, läckert ljus du fick.
    Hade varit svårt här idag på Höglandet i det mörker med regn o nu blåser det rejält

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lindsjö.
      Det var samma skitväder här igår. Men nu på söndagsmorgonen
      skiner solen. Men regnet är tydligen på väg....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. LJuvligt gröna och sköna bilder!! :))

    SvaraRadera