SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 20 november 2013

- KANSKE EN JULGRAN.....

.... nej jag vågar nog inte stjäla den.
( Dessutom var det tydligen en tall )
Jag får nog nöja mej med den fula plastgranen ett år till.
Idag den 20 november är det BARNKONVENTIONSDAGEN.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  149.232

11 kommentarer:

  1. Ser nästan ut som en liten tall, av egen erfarenhet tror jag det. , När min gubbe levde hade vi alltid tall i stället för gran. Vi lånade dem, vi stal inte , men vi tog dem med i vår båt.
    Detta är preskriberat , har varit det i minst 30 år. Tallarna barrade aldrig lika mycket som gran.
    Nu duger plastgran för mig med, det är en trevlig ljuspunkt. Förlåt nu tjattrar jag på igen , en sak till. Så storsint Zlatan var i morse när han sa, Portugal var mycket bättre än vad vi var.
    Journalister bara vill avsätta så fort inte laget vinner. Sluttalat från Hajan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      Du ser där, kan inte ens se skillnad på gran och tall. Får väl skylla
      på att jag var trött när jag skrev igår kväll.....
      Såg aldrig intervjun med Zlatan i morse. Men helt klart var Portugal värda segern.
      Du skriver att det är sluttalat. Menar du inte slutTALLat i stället...:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Talltoppen ja den är fin men plastgran blir det nog som vanligt här .Fast jag funderat på en vit gran i flera år nu men det är en dyr investering att köpa ny gran om man vill ha en som ser bra ut såg att den var 169 euoro ,ha det bra nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Nette.
      Plast är bra. Men en gran (eller tall) ska vara grön. Har sett dom där
      vita missfostren, och till och med svarta plastgranar finns det nu. Dom är inte
      kloka....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Här hos mig blir det en lite plastgran till jul som kommer att stå i min hall.
    Vill tala om att jag idag har gjort mitt sista inlägg på min blogg. Men jag kommer fortsätta kika in här hos dig emellanåt
    och titta på alla dina fina bilder som du tar.
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Då ska jag kika in på din blogg och läsa.
      Och du är så välkommen att kika in här.
      Min gröna plastgran får stå på balkongen utanför vardagsrummet.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Jag hade en EN en jul med bara röda band o röda kulor. Den var jättefin. Det lyste verkligen jul lång väg. Du kommer säkert få se Zlatans intervju i sporten ikväll. Visst var Ronaldo bäst. Men han hade ju flera duktiga spelare runt omkring än vad Zlatan hade. Det känns nästan som om snön hänger i luften. Tempen har inte varit på +-sidan någon gång idag. Burr! Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.
      Här vräkte regnet ned när jag åkte hem från träningen. Riktigt skitväder.
      Dom varnar för snö i natt och i morgon. Men här vid kusten ska det fortsätta
      regna. Havsvattnet värmer fortfarande upp luften.
      En JulEn låter ju häftigt. Borde lukta gott också.
      Det var en rättvis seger igår. Det som retar lite är att vi fick svårast tänkbara motståndare
      vid lottningen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Hej!
    Härliga bilder....men inte julgran än väl???
    Men jag kollar kalendern nu.................uj är det så att alla adventsgrejer ska upp nästa helg??????
    Då blir det till att jobba på lite med det verkar det som:-)
    Vad fixar du till advent??

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj på Höglandet.
      Ni går väl och pulsar i snön idag. Såg att Eksjö och Tranås hade fått
      snö i alla fall.
      Julgranen får vänta tills jul. Men advent närmar sig med stormsteg. Såg nu i eftermiddag
      att det lysten adventsstakar på många ställen redan. Men det tycker jag är för tidigt. Däremot
      ska jag montera ljusslingan utanför balkongerna i helgen. Resten får vänta
      tills nästa torsdag.
      Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. På tal om tallar:

    "På tallrik ätes efterrätt, men om man tänker efter rätt,
    så tallrik ock den skog ju är, som talrik är på tallar."

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera