SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 27 november 2013

- GRÖNT ÄR SKÖNT.....

....FAST JAG TYCKER JU BÄTTRE OM BLÅTT.
Bara några dagar kvar på min intensivrehab. Känns skönt att jag snart klarat av dom här fyra veckorna. Dessutom skönt att slippa hoppa ur sängen kvart i fem varje morgon. Lite sovmorgon någon gång ibland. Men framförallt att komma ut med kameran lite oftare i naturen.....
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  150.160


6 kommentarer:

  1. Visst är det fint i dag jag har 7,4 + på min utetemp. Skrev nyss till Ölandsvindar hon hade Hästhovar som kommer. Jäklar i det, det är en ny vår skall Du se.
    hoppas din Rehab har hjälpt något. Underbart att se det gröna stick upp i riset. Ha nu en bra onsdag och hälsa till Din Blondin från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Vilken skillnad i temperatur, och det milda ska väl hålla
      i sig ett tag till.
      Rehaben har funkat jättebra.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Sköna bilder med skönt ljus!
    Visst blått är mer magiskt. alltid, men för en som älskar färger... det är skönt med vilka färger som helst ;)
    Mycket fina bilder och jag är glad att det gick bra med rehab.
    Ha det fint
    Halina
    PS
    Var inte så ofta hos dig sist, men var lite begränsat efter operationen.
    Nu allt är bra igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Jag är nöjd med rehaben. Nu är det bara en heldag kvar. Sen går jag
      in i det lite lugnare rehabtempot. Bara tre morgnar i veckan.
      Har inte heller hunnit runt och kikat så mycket som jag vill. Men det ska
      väl bli bättre.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Hej, hej ett tag sen jag var hemma hos dig och Blondin-Ida,
    vi har varit på rymmen lite och hälsat på åldriga föräldrar, och nu hemkommen är jag bara otroligt slut
    i både kroppen och knoppen.

    Hoppas att din rehab har gått bara bra och att dom snart släpper ut dig,
    så att du får ta rundor med din Nikon nu i advent tider.
    Och hockey kommenterer jag inte !!!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      - Såg att du "jäste över" för någon vecka sedan. Skönt att det
      är normalt igen....
      Ska iväg på hockey om en lien stund, får vi se om det blir någon
      poäng i kväll. Sen kommer vi upp till er på fredag. Ska se om jag kan
      lifta med spelarbussen upp....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera