SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 13 oktober 2013

- NU ÄR SKÄRGÅRDS-SPÖKET FÅNGAT PÅ BILD.....

- Vi får hoppas att det inte får möjlighet att skrämma flera personer än mej.....
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  143.498

12 kommentarer:

  1. Åhhh...trodde ni var förskonade från sådant i skärgården...!! Här i skogen kan man möta det mesta, men till havs...ja, ja...ingenting är längre som förut, alla gamla sanningar är slut...Men ett är då sant, du är en mästerlig fotograf och duktig på bildhantering!!
    Ha en riktigt fin söndag och hälsa assistenten!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rigmor.
      Man får ta vad man har. Men jag tror jag skrämt bort honom. Och
      Blondinen har suttit på vakt hela natten.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. God middag, inte tusan tror vi på Spöken. Jag tror det var lite oväder på gäng, kanske. I morse hade vi ett kolsvart spöke på vår himmel. Jag trodde det skulle bli snö.
    Vi hade bara 2 + , klockan sju. Men när mitt barnbarn kom kl 09.00 med sin lilla Axel 2 mån nu den 18 okt. Var alla moln bortblåsta och gammelmormor så nöjd.
    Nu är det 13,7 + . Så underbart men jag tänker inte gå ut i alla fall. Vill vara inne i dag . Ha det så bra önskar vädergumman Hajan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Vädergumman.
      Det kanske var ett Ovädersspöke. Fast igår kväll var det
      ju riktigt fint väder.
      - Ha det så bra med barnbarn och barnbarnsbarn, och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Kuslig bild,ser ut som spöket har glasögon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det spöket hade både glasögon och skägg.
      Men inte lika långt skägg som Farbror Henning....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Vilken underbar blogg ni hade här, och så kusligt spännande att få se spöket ;))
    Tack snälla för era härliga rader hos mig!

    Med vänlig hälsning

    Tammy

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Tammy.
      Roligt att du kikade in på min lilla blogg....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Kul att få se ditt härliga spöke.I förrgår kväll innan skymningen hade vi en så vacker himmel, alldeles röd med turkosa inslag. Men det gömde sig inget spöke där inte. Så härligt väder vi haft. Hoppas att alla som varit lediga tagit vara på det. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      Det finns nog spöken i Närke också. Men man måste nog
      vara lite speciell för att få syn på dom....
      Vi har haft lite tråkväder idag. Men det har inte haft så stor
      betydelse. Har varit parkerad vid spisen hela dag.
      - Må ni också få en fin kväll, och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Nu har jag försökt att kolla riktigt noga på det där spöket....
    Kan det vara det där nedflyttnings-spöket som Timrå drabbades av ifjol ????

    I morron kväll blir det spännande värre, lova att inte kasta ägg på TIK-spelarna !!!
    =) =)

    Tjingelingen från Rantamor å Far.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tjingelingen i norr.
      Nej det där "nedflyttningsspöket" är flera år sedan
      det var här och skrämdes. Men det kanske är på väg
      att etablera sig den här vintern. Prestationerna hittills i hockeyn
      har ju varit väldigt varierade.
      Men jag lovar att inte kasta ruttna ägg på era spelar. Har bara hårdkokta, och
      dom behöver jag till frukosten....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera