SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 19 september 2013

- SPRIDDA SKOTT I EN SKOG.....

- Nu är jag ju ingen jägare. Så mina "skott" kommer enbart från kameran.....
Storförlust i hockeyn mot Djurgården igår kväll. Men bortamatch på Johanneshov i Stockholm är nog säsongens svåraste match. Trots att förlustresultatet blev stort så fanns det ändå många positiva sekvenser. Och en rejäl käftsmäll brukar bara vara bra för fortsättningen. Säger jag som obotlig optimist.....
Idag den 19 september är det INTERNATIONELLA PIRATDAGEN och MESSMÖRETS DAG.
- Ha en trevlig torsdag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  139.653




10 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt med spindelnäten dom är ju otroliga konstverk .Bra med obotliga optimister jag hör ju till dom också men ibland kan pessimisten ta över men det brukar gå fort över .Trädstammen på sista bilden fint ljus o skärpa på den ,ha det bra, från blåsiga Österbotten Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Visst är spindelnäten tacksamma motiv.
      Man måste försöka vara optimist, då går det allra
      mesta mycket lättare....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Riktiga höstbilder, sååå vackra!! Och den första och andra bilden har jag fått förklarad av en annan bloggvän, det är inte "nät" som vi tror, det är älvorna som under nattens dans slängt sina kläder lite slarvigt...visst är det en vacker beskrivning?!!
    Och optimist ska man vara, hur skulle världen annars se ut??
    Ha det gott och hälsa blondinen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Rigmor.
      Det var en bättre förklaring än spindlarna. Måste försöka
      lägga det på minnet, även om det brukar vara svårt....
      Hälsningen är framförd.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det blev ju som befarat,IK föll i Stockholm men så är det i sportens värld! Tråkigt att Lindgren lämnar Dackarna men roligt att Piraterna vann SM-finalen!Fina skogsbilder,lättare att hitta kottar än kantareller!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det var inte så mycket dom hade att sätta emot däruppe.
      Håller med om Lindgren, men han krävde tydligen lite för mycket
      i lönekuvertet.
      Ja kottarna vet man var de sitter, och när det gäller svamp så
      ser jag bara de giftiga....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Det är ju som vanligt fina bilder, jag tänker på det sista fotot, det kan Du kalla för " skuggboxningen "
    mycket likt en sådan.
    tack,tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Boxarna såg jag inte förrän du skrev det. Men det
      är ju hur tydligt som helst....nu.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Visst kan spindlarna göra olika saker. Visst är det älvornas dans. När jag tog bort mina trallar i förrgår, så var det en riktig tuss av spindelnät. Och den tussen gick sin väg. Kollade i den. Där var det en JÄTTESTOR spindel inkrupen i denna väv. Tur att jag hade handskar på mig. Undrar om vi får se mångubben ikväll? Var på landet idag. Och precis när jag skulle cykla hem, kom det en riktig regnskur. Väntade en 1/2 tim. Cyklade iväg och det kom 2 skurar till. Men ca 2 km kvar var det helt torrt. Kumla Indianerna är glada att dom fick Lindgren. Ha en go kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa.
      På en del ställen var det så fullt med spindelnät så jag
      trodde att jag skulle fastna....
      Här skiner månen starkt ikväll. Var precis ute på balkongerna
      och försökte övertala Blondinen att komma in.
      Inget regn här idag, fint väder hela dagen.
      Såg att Örebro vann ikväll också. Kul.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera