SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 24 september 2013

- NÅGRA BILDER I SOLENS RIKTNING.....

- Satt några timmar vid havet igår eftermiddag i solskenet och njöt. Men inte en enda vettig bild blev det.
Lite uppgiven började jag gå tillbaka mot bilen genom skogen. Solen bländade mej i ögonen. Men så "poppar det upp" det ena motivet efter det andra. Tur att jag inte packat ner kameran i ryggsäcken....:o)
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.
Antal besökare:  140.358








8 kommentarer:

  1. Visst är det finit skogen också.. Spindelnätet är toppenbra.Ha en härlig dag Hennng! Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      Det går lika bra med skogen, skulle väl TV-kockarna från
      80-talet sagt....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. I skogen finns nog allt möjligt roligt ,jättefina bilder .Vi fryser lite om fingrarna idag för natten bjöd på frost ,så nu blir det säkert bra färg på träden ,ha det bra ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Här har det inte varit nere på minusgrader än. Men bara
      4 plus i morse...
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Se där alltid hittar man något att fotografera fast det inte blir alltid det man hade tänkt sig.
    Tänkte när jag ser din fina fotografier av spindelnät,
    att jösses va många nät jag springer sönder i skogen,
    och då brukar jag se i ögonvrån en förbannad spindel, som får börja om från noll,
    om han inte hänger på Rantamor hem förståss !!!

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Det är nog många spindlar som svär i tysthet. Speciellt nu
      när det är svamptider....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Jädrans säger Rantafar ikväll
    alla tre lagen jag höll på förlorade.
    Timrå, Björklöven å Oskarshamn.
    På fredag ska vi åka ned till Timrå derby mellan Löven å Timrå,
    å två tikare (Rantafar å son) å en löven (mågen) ska hojta sig hesa.... =)

    Tjingelingen från Rantamor å far....

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj i norr.
      Det var ingen rolig match att titta på. Förhoppningsvis blir
      det bättre till nästa match....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera