SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 17 september 2013

- LITE GRÅTT OCH LITE REGN.....

- Det kändes som första höstdagen igår. Regnigt och grått. Passade ganska bra att dra iväg Tjocka Hulda till Båtakuten för en stor motorservice. Drog henne värdigt genom staden strax före halv sju, för att slippa den värsta jobbrusningen i trafiken....
Bilderna är tagna den 5 september i den norra skärgården.
Hockeyvinst igår kväll igen. Hemmamatch mot Björklöven som slutade 4-3 till Oskarshamn....:o)
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida.
Antal besökare:  139.379


8 kommentarer:

  1. Lite grått och lite regn... och tänk så mycket vackert det blev :)
    Ha en fin dag
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina.
      Det finns alltid något att hitta vid varje väderlek....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härligt med svanfamiljen ,vi har inte sett vår familj på länge .Här är det blåsigt men varmt i dag .Må väl ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Mulet och duggregn på ostkanten....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Härliga vackra bilder. Vi har ju 6st svanungar med 2 föräldrar i vår lilla sjö på landet. Har sett att dom håller till mycket i redet där ungarna kläcktes. Brukar låna en kikare ibland för att komma närmare. Tog en cykeltur till landet idag. Var riktigt skönt väder. Men i natt var det bara +3, 8 här hemma. Och dis o dimma. Skönt för Hulda att få en genomgång innan nästa sommar. Det du kan göra idag, slipper du göra i morgon. (Mitt ordspråk.) Och vi har match mot Leksand i kväll. Lycka till båda lagen. Ha en spnnande kväll. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Kul att följa svanfamiljerna under året.
      Här är det bara fem grader nu på morgonen. Gäller att
      börja klä på sig lite extra.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Japp. Med dis och dimma kan man vara säker på att hösten är i antågande. Finns det vackrare morgnar än höstens? Nå, inte alla höstmorgnar är nåt att skriva hem om kanske, men dimma och sol är full pott på min fotografiska himmel. Ser hon inte lite mallig ut, mor svan, med sina fina ungar lydigt tuffande på rad?
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Visst är det så, hons ser verkligen stolt ut.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera