SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 22 juli 2013

- SKÄRGÅRDSBILDER FÖRE KVARTSFINALEN.....

- Söndagen blev ännu en underbar dag. Både ute på havet och framför TV´n, och damfotbollen på eftermiddagen.....
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  133.020





8 kommentarer:

  1. Nydelig. Det første bilde er noe filosofisk. Jeg kjenner meg igjen - det er meg i livet..og alle andre

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      Så skulle man ju kunna se det....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Den sista bilden brrr om det skulle vara här ,nyss hitkommen över vattnet ,blev nästan andfådd av att hålla andan i den hårda vinden min man blev duschad ett antal gånger .Såg att det lugnar sig till i övermorgon ,då står värme från öster på lur igen hoppas det lyckas .Härliga sommarbilder som vanligt ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Det blåste för mycket här också på morgonen/dagen.
      Men nu har det lugnat sig lite, tillfälligt.
      Hoppas du har rätt att det ska lugna sig till onsdag...
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. himla sköna skärgårds bilder du har .Tur jag råkade hitta hit .Trots att jag bor på en liten ö fastnar jag mest inne i min egen trädgård.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Candelia och tack.
      Det är alltid roligt med nya besökare här på
      bloggen.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Härliga foton. Har måsarna fixat en toalett på den stora stenen? Jag har min syrra här några dagar. Vi åkte ut till stugan o vattnade. Mycket. Men bara alla mina krukor med tomater o sånt. Grillade korv o åt pot.sallad, drack kaffe. Sedan gick vi på stan o kollade på Open Art. En del konst ser man ju vad det är. En del är bara kul. I morgon åker vi till Tibro. Skall hälsa på en kusin. Ha en go kväll. Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Lisa.
      Dom har många stenar som fungerar som toaletter. Tror inte ens ett
      åskregn skulle få dom rena.
      Det gäller att sköta vattningen nu. Både sol och blåst torkar ur mark och
      krukor. Skulle vara synd om tomaterna strök med.
      - Ha det så bra med syrran och kusinen. Kul att träffa släkten.
      (och så välkommen tillbaka)....

      Radera