SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 20 juli 2013

- RAPPORT FRÅN EN SNICKARBOD....

- Arbetet i snickarboden löpte på bra igår. Även om det blev lite för många timmar.
Men båtdurken (golvet) är färdigsågat och förborrat. Nu ska jag bara stryka det med Teak-lasyr och sedan fyra lager klarlack. Och som avslutning ska allt skruvas ihop.
Akterbänken hann jag inte börja med, men det är inte så mycket jobb med den.
Men idag ska jag vila min gamla utslitna kropp, ute på havet. Kanske det kan bli lite gjort i snickarboden på söndag igen.
-  Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  132.792





13 kommentarer:

  1. Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Ser bra ut,en händig båtägare reder sej själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack snickarn.
      Det är ju inget finsnickeri, men ganska kul att fixa lite
      på egen hand.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Du verkar ju inte instängd i snickarboden .Resultatet ser ju bra ut.Här ska det proveldning i nya spisen solen skiner och nordanvinden gör sitt ,Hoppas du får en dag på sjön ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Jag fick öppna dörren några gånger och släppa ut
      slipdammet.
      Blev bara ett par timmar på sjön i morse. Den nordvästliga
      vinden var svinkall....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Hej
    Det kommer att bli jätte bra när det är klart. Du gör även rätt i att ta en "fridag" på sjön och vila upp dig.
    Hoppas du har det skönt på plurret just nu
    /ingemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Ingemar.
      Det blev bara ett par morgontimmar där ute. Det blev riktigt kall vind.
      Så jag åkte hem och kröp in i snickarboden istället....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Men har du blitt snickare nu också ???
    En ny botten till tjocka-Hulda...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. - Halloj i norr.
      Det är viktigt att använda rätt namn på grejerna..
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Du skall vara rädd om kroppen, den är bra till mycket. Har du hamnat i snickarboa? Ja det är tydligt att det inte bara är att hoppa på Tjocka Hulda. Det är en hel massa arbete också för att hålla den i ordning. Hoppas att du vilade din kropp samtidigt. Inatt hade vi bara 7,9 grader och kall vind på morg. Ha en go kväll, men du kanske redan sover. Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lisa, och tack för omtanken.
      Det blev några timmar i snickerboa igår också. Kyligt ute
      på vattnet. Men nu är det 21 grader så det är bara att packa ner
      frukosten i "båtryggsäcken". Sen är det ju fotboll i eftermiddag.
      - Ha en bra dag och Välkommen tillbaka !

      Radera