SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 4 juli 2013

- EN FRIPASSAGERARE OCH TRE SEGLARE.....

- Den här lilla Gråsparven flög ifatt Tjocka Hulda en dag när vi var på väg hem från skärgården. Den satte sig tufft på min styrbordsåra och kikade på mej. Troligen var den hungrig och förväntade sig något gott att äta. Men det var ju flera timmar sedan min matsäck tog slut. En av anledningarna till att jag var på väg hemåt....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)
Antal besökare:  130.846


10 kommentarer:

  1. Den ville väl hjälpa dig att ro hem .Härlig bild på den lilla vännen .en fin sommarbild med segelbåtar .Här är det sol på gång idag såg att hela helgen ska bli fin för ovanlighetens skull .Om dom inte ändrar sig förstås .Ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette, kanske var det så.
      Här regnar det för fullt och har åskat kraftigt tidigt
      på morgonen. Men jag behöver en dag på landbacken....
      Prognosen ser lovande ut här också för helg och nästa vecka.
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Trevligt med sådana fripassagerare ! Du får spara lite av matsäcken nästa gång ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Lasse.
      Får väl plocka med någon macka extra, nästa
      gång...
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Fourth of July / USAs nationaldag. Den största helgdagen på året.

    Parader, grillfester, raketer, konsert med kanonsalvor och otroligt fyrverkeri
    inne i Washington. Ger mej inte in dit, för det är massor med folk, och folk-
    massor är nåt som jag inte gillar. Istället blir det BBQ med grillad korv,
    hamburgare och vattenmelon hos bekanta. Det är soligt med lite för varmt för mej.
    (gnälla bör man annars dör man) - Jättegulligt liten pippi, Henning!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth
      Då får man lyfta på hatten för er idag.
      Det borde jag ju haft med i bloggen. Men det stod
      inte i min lista på specialdagar....
      - Ha en fortsatt bra dag !!!
      Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

      Radera
  4. Har en av mina sparvar flygit ner till dig? Jag tyckte det var en mindre idag när jag tog en snabbis till landet. Armen var inte fulltalig. Är det kappsegling tro? Ser härligt ut. Har varit o köpt en ny regnjacka idag. Tappade min i söndags o någon hade hängt den på miljöhus handtaget. Men dagen där på var den borta. Någon behövde den mot regn o rusk. Så är det! Ha en go kväll! Kram Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.
      Får jag se den igen ska jag säga till att den
      flyger tillbaka till Örebro-trakten....
      Regnjacka kan man inte vara utan. Här regnade det
      och åskade ordentligt tidigt på morgonen. Studsade ur sängen
      och slet ur alla kontakter till dator och modem....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Fripassageraren en bild helt i min smak. Om du var ensam i båten fick du njuta av gott resesällskap. Jag tror den försöker säga att till nästa gång ska förväntar den sig några smulor som tack för det.
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Håller med om att det var ett trevligt sällskap.
      Men det varade inte i så många sekunder. Tack och lov
      så låg kameran skjutklar vid mina fötter....
      - Ha det bra och Välkommen tillbaka !

      Radera