SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 17 september 2012

- NU ÄR BALKONGERNA TÖMDA.....

- Efter några dagars stökande på balkongerna är de nu tömda helt. Klockan 07.45 kommer snickarna för att bygga om där ute. Golvet ska höjas så jag slipper dom eländiga "snubbel-trösklarna". Och sen ska ett helt nytt laminatgolv läggas.
Men jag var inte populär hos Blondin-Ida, när jag plockade bort hennes utsiktsplats. Men jag förklarade att den är tillbaka igen när hon kommer hem från Katthotellet på onsdag kväll.
Jag tyckte inte det var befogat att skaffa mobilt bredband för de här dagarna, när jag inte kan vara hemma. Så jag kommer inte att hinna med några bloggbesök hos er. Däremot kommer den här bloggen att uppdateras varje dag.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  99.397


- Här ska min utsiktsplats vara !


16 kommentarer:

  1. Mobil bredband... Du är för härligt!
    Hoppas du får det fint och att det blir inte mycket att städa efter... Blåndinen blir säkert nöjd, när hon kommer tillbaka :)
    Gillar hennes uttryck i den första bilden, det syns att hon fundera över vad som hände där... ;)
    Fina bilder.
    Ha det gott
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Halina.
      Hade hon kunnat skaka på huvudet åt mej, så hade
      hon gjort det....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Stora omställningar i lilla Idas liv.Det blir säkert bra för dig att slippa dom där trösklarna.Ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Hon har inte riktigt fattat vad jag sysslade med....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Det kommer att bli kanon
    Tänk så skönt att få ett slätt fint golv.
    Då kan lilla Ida sladda hela långa balkongen
    Börja i ena sida och kana till andra.
    Skitkul.
    Ja hon undrar säkert var hennes utkiksplats är.
    Hon ser riktigt förvånad ut.
    Kramizzz Ha det bra med det mobila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ja det blir nog full fart från
      ena väggen till den andra....
      - välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Skrattar gott åt Lottas kommentar ovan...jo, jo...det golvet kommer nog att få en "shabby chick" stil ganska fort om hon är som kattdamerna här!! Eller, laminat kanske är betydligt tåligare...Trevligt blir det med nytt i alla fall, även om man kan se att hela Ida protesterar!!
    Jo du...även lilla Närke har sina toppar!! När man står där uppe på högen så inser man att 157 meter eller vad det nu var, är ganska högt...och även när man ska ta sej dit opp med bil, det står varningsskyltar, att man ska köra på ettans växel och vara beredd med bromsen...Det sista är väl för nedfärd kan jag tro...
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Rigmor.
      Det här kork/vinyl-laminatet ska klara både kattklor och
      gamla handeldade strykjärn. Det var i alla fall vad
      försäljaren lovade....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Tack, tack för gratulationen till min födelsedag...
    ett nytt år börja blank och innehållslös, men jag ska minsann fylla det med liv,
    och krydda med ord...

    Oj va Blondin-Ida ska fundera vad som hände...
    ska få bo på hotell också, spännande.
    Men kommer hon att känna igen seg sen???
    Jodå alldeles säkert, ett nytt golv att trippa å tassa på.

    Nu är all buljon kokad efter renslakten så imorron drar vi till fjälls, tror jag iallafall.

    Tjingeling från norr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Skönt att höra att ni plockat undan
      slaktknivarna.....:o)
      - Ha det så trevligti fjällen.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Det blir fint det där golvet,då kan du pröva på lite bowling hemma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Framförallt ser jag fram emot att kunna plocka
      fram min gamla golfputter, som vilat sedan augusti
      1994....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Hej där ute vid kusten! Kul med lite förändringar till det bättre. Men visst ser Blondin-Ida lite fundersam ut...
    Ha en bra vecka, om än lite stökig!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack S-A.
      Jag hoppas att del ett av byggprojektet är klart på onsdag efermiddag. Så
      får vi se när de kommer tillbaka och fixar golven inne....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Hej där borta vid kusten...va fint ni kommer att få. Kul när något görs.
    Hoppas hon får välja plats själv när allt är klart. Skall bli kul och se hur det blev sedan för det visar du väl?

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj på Höglandet.
      Jag är så jäkla nöjd nu när det är nästan klart. Och jag
      är säker å att Blondin-Ida kommer att vara det också....:o)
      Självklart kommer jag fortsätta dokumentera bygget....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera