SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 19 juli 2012

- SKYFALL MITT I FARLEDEN.....

- Ännu en dag i ovädrens tecken. Som tur var så satte jag mej i bilen i stället för båten. 
När det värsta ovädret drog fram över Våneviksfjärden vevade jag ner sidorutan några sekunder för att få en bild på den stackars seglaren på väg norrut mot Storö och Näset. På dom sekunderna kändes det som jag fick in minst en kubikmeter vatten i bilen. Regnet studsade på vattenytan. Och det såg ut som det rök om vattnet. Sista bilden är tagen genom den "vattenforsande" vindrutan, därför ser det nästan lite drömskt och mysigt ut. Men jag kan lova att speciellt mysigt var det inte.....
- Målaren kom igår och gjorde det sista i hallen. Blev riktigt bra. Nu är det drygt en månad hantverks-fritt. Sen är det golv ute och inne som ska fixas.
- Ha en trevlig torsdag och Välkommen tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  93.629



8 kommentarer:

  1. Himmel och pannkaka vilket skitväder ni har.
    Vi har äntligen fått sommar fast man vet ju inte hur länge det varar.
    Jag gillar den sista bilden.Skönt att sitta inne i en go varm bil när det vräker ner så.
    Hur i hela friden kom du in ifrån bilden till lägenheten?Du fick väl vrida kläderna när du kom in.Vad knäpp jag är det finns ju paraply.
    Stackars dem i segelbåten.Det var ju tur att det inte blåste också.
    Usch jag fryser bara jag kollar på bilderna.
    Ha det toppen. Hoppas att det snart kommer sol och värme borta hos er.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ja man börjar tröttna på allt regn. Det ska tydligen fortsätta idag.
      Men det finns en liten ljusning i början på nästa vecka....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Sicket skitväder det var hos dig igår. Här hos mig var det strålande solsken och en riktigt härlig sommardag. Hur det blir idag det återstår att se, just nu är det uppehåll i alla fall.
    Läckra bilder blev det trots dålogt väder, och den sista blir en favvis.
    Jag fotade ett blommande tulpanträd igår, så jag var inte ute och cyklade vad det gäller detta :)) Bildbevis kommer...
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      - Väntar med spänning på "Tulpanträdet"....:o)
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Beautiful photographs, observation of the nature is fascinating. I am greeting

    SvaraRadera
  4. Det var då som bara den vad vatten ni får ,släng över lite till oss också ,vi ska ta fram vatten pumpen ikväll o vattna potatisen .Det är nog skrattretande att se när allting går förbi hela tiden .Häftiga bilder du fick ,ha en fin fortsåttning på dagen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Du skulle gärna få ta hand om alltihopa.....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera