SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 21 juli 2012

- BARA LITE HIMMEL OCH LITE HAV.....

- Kors i taket. Det sker fortfarande under. 
Igår kom jag äntligen ut med Tjocka Hulda igen. Efter drygt en vecka på "torra land". "Torrt" är väl fel ord, med tanke på senaste tidens envisa regnande.
Jag hann lagom äta min frukost därute och luta mej tillbaka i Brassestolen. Efter 1½ timma så var det samma visa som tidigare. Himmelens portar öppnade sig.
Men nu ser det ut som vi ska få lite stabilare väder. Att kalla det högtryck så här i förväg kanske är dumt. Men man kan ju hoppas på ett "normaltryck" i alla fall. Jag kommer ta varje liten chans att komma ut på böljan den blå. Så snälla ni, håll tummarna.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  93.791



20 kommentarer:

  1. Jag tror att ni skall ha dåligt väder för kors vilka fantastiska bilder du får till.Nu skall vi åka iväg och köpa en extramadrass till bäddsoffan så att herrskapet skall ligga någorlunda.
    Kramizzz Hoppas och håller tummarna för högtryck.
    Mysig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lotta, men idag hjälpte det inte riktigt....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vilka vackra bilder av det "dåliga" vädret :-). Havet verkade dock lugnt o stilla. Hoppas solen kommer fram mer idag. Tänkte gått upp tidigt men när jag kollade 0440 idag så var det igenmulet så man kröp ner igen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack till Höglandet.
      Vi får vänta tills i morgon på högtrycket.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Hej igen! Har varit borta från blogg o internet en vecka,då vi varit på resande fot.Men det var intressant att läsa o se vad ni skrivit under tiden.Dina bilder superbra som vanligt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Göran.
      - Har förstått att ni varit på semesterresa. Det har varit
      så tyst från Skärgårdsgatan.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Här ser vädret lovande ut just nu får väl ta en promis ner till sjön
    Fina bilder som vanligt från dig
    Jag håller tummarna så att du kommer ut på böljan den blå

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Molle.
      - Visst kom jag ut på böljan, men det blev väldigt blött. Det
      mesta vattnet kom uppifrån.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Det var inte så bara... Superduperfina bilder! Riktigt läckra moln, men inget kul att bli genomblöt av regnet. Jag hade turen på min sida igår när jag var ute på promenad. Molnen tornade upp sig och jag raskade på stegen hem, och precis när jag tog i dörren till trappuppgången kom de första dropparna, sekunden senare öppnade sig hela himlen. Snacka om timing :)
    Ha en riktigt bra dag & Jag hoppas du fått en tur på böljan den blå.
    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Maria.
      Är hemma från en fyratimmarsrunda på böljan. Och nu hänger
      regnblöta kläder på tork....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. Det känns som molnen "ramlar ner" och ger verkligen den där hotande kännslan av lugnet före stormen.
    Idag är det strlande blå himmel till frukost kaffet. Får vara glad den stund det varar!
    HA det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Det är ganska ofta dom trillat ner. Idag var heller
      inget undantag. Men högtrycket kommer tydligen i morgon.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  7. Fantastiska bilder, läckert perspektiv och underbara färger.... och vilken känsla!!!
    UNDERBARA bilder :) Kråka är makalöst :)
    Ha en fin helg
    Halina

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Halina, jag får önska detsamma.
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  8. Härliga bilder på låga moln .Hurra vi fick världens regnväder i natt hela 3 mm ,suck, det kunde ju komma ordentligt när det ställer till .Idag är det segelväder här full fräs på vågorna väserfrån ,kallt som bara den endast 15 grader men man kan ju sitta i lä solen värmewr nog .Hoppas du får en fin dag på sjön ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Precis olika väder. Här var det mycket regn men vindstilla ute på havet
      för ett par timmar sedan....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  9. Inte en droppe regn på hela dan!! Underbart.Sol.Härligt.Plockat hallon, sv o röda vinbär o stoppat in i frysen.Gott.Önskar dig smma väderlekförhållande till dig i morgon.Kramen Lisa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Lisa.Nu är högtrycket här....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera
  10. Men vilken otur ni har med allt regnande, vi har klarat oss ifrån det...
    Idag blåste det kallt här, nästan som höst... fast solen har lyst på oss
    hela veckan iallafall :) Snygga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Susanne.
      Idag har vi verkligen superväder. Hoppas det fortsätter så.
      vore verkligen på tiden med sommar.
      - Nu är det skärgårdstime....
      - Välkommen tillbaka !

      Radera