SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 16 maj 2012

- STENIGT I OLIKA NYANSER.....

- Några skärgårdsbilder till från i söndags förmiddag.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  89.161




7 kommentarer:

  1. Härligt, Vackert, Skönt!!!
    Favvis idag är Huldas lilla aktersnurra.Vilket ös det är på bruden.
    Nu är det dags för frukost.Sen skall det städas.Vädret är som det brukar vara SKIT!!!!
    Undrar om vi får sol någon mer gång Det ser dåligt ut.
    Ha det toppen.
    Hoppas det gick bra igår med fötterna så att du blir bättre för jag vet verkligen hur det är och inte kunna gå.
    Jag skall till ortopeden den 28 maj.
    Det blir nog inte något lyft hahaha.
    Kramizzzar i massor

    SvaraRadera
  2. härliga sommarkänsla bilder .här verkar det bli sommar idag också solen skiner det lovas östliga vindar o 16 grader ,ha det så bra ,Nette

    SvaraRadera
  3. Det ser riktigt härligt ut i din steniga skärgård! Håll koll på stenarna bara så ni inte stöter emot någon..
    Blir det någon tur med "Hulda" i helgen?
    Trevlig helg!
    / maria

    SvaraRadera
  4. Nå lengte jeg tilbake til skjærgården, godt jeg har fri om litt så jeg får tatt meg en tur...ut i båt :0) Nydelige bilder du viser :0)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ja vilka härliga bilder som får en att längta ut på plurret. Kan tänka mig att det gäller att hålla reda på både "köbbar & skär" för att inte tjocka Hulda skall skrapa magen...
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. Håller me Lotta bilden på aktersnurran eju för bra asså.
    Önskar dej och Blondisen en trevlig Kristi flygarhelg

    SvaraRadera
  7. Det ser såå härligt ut, som en vacker sommardag :) Längtar...

    SvaraRadera