SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 23 maj 2012

- RAPPORT FRÅN EN "BRYGGSEGLARE"....

- Vinden var frisk från nordost igår när jag kom ned till hamnen. Min planerade skärgårdsutflykt fick ställas in. När det blåser från det hållet har vågorna jobbat upp sig i höjd ända uppifrån Finska viken. På sommaren när vattnet är varmt är det ingen större fara. Men när vattentemperaturen är under 10 grader, så är det inget mysigt när vågorna slår över båt och "kapten".
Men det finns alltid lite pyssel att hitta på vid bryggan. Låsen ska smörjas. Nya fendrar monteras och nya tanklocket måste kalibreras. Och sen finns det ju en kaffetermos som ska vara tom när man kommer hem igen.....
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  89.499 










4 kommentarer:

  1. Fina bilder från bryggkanten tänk så mycket det finns att fotografera överallt .Såg jag inte en Nokia där också ? Du hade jättefina bilder igår också kossorna var ju underbara ,hann inte skriva någon kommentar ,lite bråda tider nu både ute o inne ,ha en fin dag ,Nette

    SvaraRadera
  2. Det syns att du älskar Tjocka Hulda :)))
    Snyggt fångade detaljer.
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  3. Jättemysiga bilder.Hoppas vinden vänder så att du kommer ut.
    Det är ju så vackert nu.
    Det är väldigt snyggt med detaljer just när det handlar om sjön. Rep och allt vad det heter.
    Svante heter "Svante af Källerstorp" jag tänkte på det när jag såg Tjoocka Hulda af Ernemar.
    Jag kom plötsligt att tänka på Malena Ernman
    Idag kommer Alma hit på besök Kul...
    Jag skall ha henne på fredag och över natten till aftan. Ungarna skall gotta sig lite.Det kan de behöva efter allt med lilla dullisen.
    Ha det toppen Kramizzzzz

    SvaraRadera
  4. Suveräna bilder kompis,tur att det är dåligt sjöväder ibland så du hinner serva!!!

    SvaraRadera