SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 5 maj 2012

- NÅGRA DROPPAR REGN.....

- Ett lätt duggregn på fredagsförmiddagen gjorde att jag med gott samvete vilade från allt "båt-pulande". Det var vad min kropp behövde....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  88.619


9 kommentarer:

  1. Du får då till det i dina foton, tillåmed vissna löv blir snygga...
    Här snöar det idag...
    tror du jag blir glad ????
    Näe !!!

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  2. Regndroppar är som små juveler på löven. Fint. Ha en härlig helg. Hälsn från Lisa o Sigrid i Örebro.

    SvaraRadera
  3. Vila behövs ibland Farbror Henning
    Båten hinns säkert med framöver
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Ja det är tur det regnar ibland, så att kroppen hinner återhämta sig. Vackra regndroppar på löven! Vi har inte regn men blåsigt och kallt som attan!Ha en go helg! Torprosen

    SvaraRadera
  5. Himmel så vackert!!!!
    Du måste vara kanonnöjd med ditt nya objektiv.
    Sååå snyggt Vilka sköna färger...
    Här blev man nästan mållös.
    Nu skall jag iväg till korna. Det har regnat och regnet hänger fortfarande i luften så vi får se om det blir något.
    Ha det toppen GRATTIS till superbilder.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  6. Jag glömde... Hoppas att du är lite bättre i kroppen nu din stackare men sen så blir det bättre bara solen och värmen kommer.
    Kramizzzz igen

    SvaraRadera
  7. Vackert med dropparna på dom gamla bladen ,just nu känner jag för vila efter en jobbig dag ,men den blir inte långvarig det finns innejobb en regnig dag som idag ,det bara spiller ner snart 15 mm i måttet utanför fönstret.Trevlig lördag ,Nette

    SvaraRadera
  8. Oj oj, mycket vackra bilder detta! Jag gillar dom mycket!
    Morgan

    SvaraRadera