SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 29 maj 2012

- ETT FLAXANDE ARKIV-GRÄV.....

- Tur att det finns lite att gräva fram i arkivet. De här bilderna är ett par veckor gamla.
Ikväll ska jag däremot fixa nya bilder på något jag inte fotograferat på 3 år. Ska bli jäkligt kul. Om det lyckas kanske jag visar dom på Bloggen i morgon.
Idag den 29 maj är det INTERNATIONELLA DAGEN FÖR FN:s FREDSBEVARANDE PERSONAL
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  89.777



10 kommentarer:

  1. Så fina bilder.NR 1 är solen.Ha det gott. Väntar med spänning på morgondagen. Kram Lisa.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Underbara bilder som du har grävt fram från arkivet. Håller tummarna och väntar med spänning från dagens fotosession.
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder...men den sista...är han spyfärdig på något, eller...??Kan nog vara miljöförstöring eller nåt sånt...djur är väl de första att känna av sådant...älskar den bilden!!
    Ska bli spännande att se vad du tänker ägna kvällen åt...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Fota flygande fåglar..supersvårt..får hålla mej till dom som står stilla..ha det..Maria

    SvaraRadera
  5. Nu är det knäppt här. Jag ser inga bilder alls så jag återkommer.
    Undrar om det är bröllop på gång.
    ha det
    Vi hörs senare när jag kan se vad du bloggar med
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  6. Bra gap på sista bilden ,nu håller du oss allt i spänning .ha det bra ,Nette

    SvaraRadera
  7. Ja du har nog mycket fina bilder i ditt arkiv, typ som dom här du visar.
    En liten liten önskan är ju att du kan visa lite bilder från förr Farbror Henning när du va runt 40-50år
    Sen e ja så förbenat nyfiken vad du ska plåta ikväll?

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!! Spec den sista, ser ut som han satt en fisk i halsen ;) Ska bli spännande att se vad du ska ut på för äventyr! :)

    SvaraRadera
  9. När jag ser vad Susanne har skrivit så var det precis vad jag tänkte på med en gång.Den spyr ....
    Vilken kalasbild...Jättesköna sommarbilder rakt igenom.
    Nu är det baske mig inte så varmt. Fy farao....
    Nu börjar det brännas. Jag måste kolla tidigt imorgon...
    Kramizzzzzzzzz
    ha det gottgott

    SvaraRadera
  10. Älskar måsen :)
    Underbart fångat!

    Det är så roligt att komma till dig och njuta av din vackra skärgård!

    Många varma kramar till Dig och Ida från kyligt och blåsigt väst
    Halina

    SvaraRadera