SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 22 april 2012

- EN DAG NÄRMARE SOMMAREN......

- Nu har någon praktikantjävel på Blogger varit klåfingrig igen. Att ändra för ändrandets skull gör mej så jävla irriterad......
- Det var bättre förr, som en gammal man skulle säga.
Och även bilderna är från förr. Närmare bestämt den 28 maj 2010, under kappseglingen Watski2Star.
Idag den 22 april är det: JORDENS DAG.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)  Antal besökare:  87.905




10 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder Henning, åhhh vad jag längtar! Här på västkusten regnar der och är 5 grader...vill ha värme nuuuu!Ha en go söndag! Kram Torprosen

    SvaraRadera
  2. Håller med,det var krångligt att skicka bilder i går kväll,och mitt räknerverk försvann!Verkar ha varit krångligt att segla också!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, kan bara instämma. Det går ju inte ändra på detta nu när vi entligen har lärt oss hur det fungerar. Vilka härliga bilder från denna fina dag. Helt otroligt hur nära dessa båtar ligger varandra när de kör.
    Du frågade om hur jag fotograferar. Det är lite olika, mest så har jag camokläder som täcker både händer och ansikte. Sedan så annvänder jag såklart både nät och gömsle ibland. Sitta i gömsle är dock lite segt för kroppen så det är inte så ofta... Ha en fin söndag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder Henning
    Det kan vara krångligt på Wordpress med
    Ibland sliter man sig i sitt hår
    Hälsa blondisen

    SvaraRadera
  5. Sommarkänslan är stor i dina bilder .Här håller solen på att äta upp snön .Tittade just in på väder hos mig ett spegelblankt hav frestar till att bege sig ut med kameran .Det här med blogger gillar jag inte .men det går att ändra tillbaka om du klickar på kugghjulet i höger kant .Man vet ju ingenting hur dom här ungdomarna tänkt nu .Och för min del tycker jag inte om den ljusa bakgrunden på instrumentpanelen ,tar illa i mina ögon .Ha en trevlig söndag ,Nette

    SvaraRadera
  6. Bloggskojare i farten..tror att det nya e vad som skall gälla..men du kan ju alltid kolla kugghjulet..som Nette skriver..kanske har dom kvar det gamla sättet där..sol vind och vatten..längtan e stor..ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder du bjuder på! Den sista i raden är ju bara för underbar!
    Måste hålla med om att det händer en del märkligt här på blogger, men vi har väl bara att bita i det sura äpplet och lära om... igen och igen...
    Ha det gott!
    / maria

    SvaraRadera
  8. Herlige bilder fra sommeren. Kan bare drømme oss bort i disse.
    Ønsker deg en flott våruke!!!
    Hilda

    SvaraRadera
  9. Hallå där borta på ostan.
    Tänk om vi ändå hade sånt väder nu.
    Underbara bilder.ja de är superbra för att ha ett par år på nacken.Det kan man verkligen inte tro Fast det var väl ungefär då som jag hittade dig och fick smak på dina bilder.Kanske lite tidigare.
    Här vräker regnet ner.
    Idag har vi fått fixat till mattan på altanen.Det var inte det enklaste för det var massor som skulle skäras så att det passade.Gubben bygger med en massa krusiduller.
    Jag har inte hunnit med att lägga in några bilder för det har varit fullt upp.Gubben lagade världes goaste middag idag.
    Fläskfilé, syltlök, stark korv och så låg detta i en rosépepparsås.
    MUMS!!!!
    Jag har det bra kan man säga.
    Ha det gott där borta. Jag skall se på en film på fyran 21.00
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  10. ÅÅÅ så härligt det ser ut på havet! Jättefina bilder! :)

    SvaraRadera