SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 14 mars 2012

- SKYMNING I VÄSTLIG RIKTNING.....

- Samma motiv, men ändå inte.......
- Det fick bli ett snabbrace ut med kameran igår kväll innan mörkret tog över helt. Måste ju ha några bilder till bloggen. Nu har jag nog så jag klarar mej fram till helgen......
På den andra bilden (precis till höger om stegen) ser ni planeterna Venus och Jupiter som möttes på himlavalvet igår den 13 mars. De möts i snitt var 13:e månad. 
Idag den 14 mars är det: PI-DAGEN och Dag 3 av 19 i min intensivrehab.
- Ha en trevlig onsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  85.959

10 kommentarer:

  1. Åh, vilka läckra bilder! Gillar mycket silhuetter och sådana motiv....
    Håller tummarna för din rehab!
    Krya på dig
    Halina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det är två fantastiskt vackra skymningsbilder du bjuder oss på.
    Håller tummarna för en lyckad "intensiv rehab".
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Vilka maffiga färger du bjuder på idag ,här bjuder vi på sol ,du kan nu gå in o titta på vädret hos mig har fått en egen plats hos mig ,ha det bra, Nette

    SvaraRadera
  4. Sååå jädra vackert!!!!
    Det måste vara jobbigt att behöva stå upp så tidigt varje dag så länge.
    Jag avundas dig inte fast gör det gott så är det ju en självklarhet att stå ut.
    Idag är det Almas tur igen.
    De får inte bukt med anfallen fast det tar väl tid.
    Den 21 nu skall hon göra en röntgen på hjärna och jag skall till Sahlgrenska och göra en undersökning med elstötar för att kolla om mina nerver i benet är som de skall vara.
    Jag kan ju knappt gå ibland.
    Kramizzzzz
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  5. Hejsan svejsan..nu har jag tittat på löven..visst e det lite bladlus som också vaknat..;)..ser hur Ida bara njuter i värmen..och kvällen fångad i sin bästa timme..ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. Snygga bilder från månskensviken.Nu är IK i ide för denna säsongen och nu är det speedway som gäller för mej!Premiär i slutet av april!!!Heja Dackarna!!

    SvaraRadera
  7. Fantastisk kväll!! Det kunde jag ana mellan träden här också...tyvärr har vi ju en skogsdunge som skymmer solnedgången, så vackra kvällsbilder är jag inte bortskämd med!! Venus och Jupiter...då får jag vänta drygt ett år till...
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Finfina kvällsbilder! Och du fick till och med förevigat de omtalade planeterna och deras möte. Snyggt jobbat!
    Ska se om jag får till några hyfsade mörkerbilder i kväll. Just mörkerfotografering står på onsdagskvällens program hos fotoklubben.
    Ha en bra fortsättning på veckan!
    /SA

    SvaraRadera
  9. Så läckra bilder!! Jag skulle också försöka fånga planeterna igår, men det stod en massa träd ivägen...

    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. - Tack ska ni ha allesammans !!!
    Ledsen att jag inte hinner in till er. Men det är mycket nu. Och Blondin-Ida vill varken städa, laga mat, tvätta eller sälja hus.....
    Men det blir förhoppningsvis lite lugnare till helgen.

    SvaraRadera