SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 11 mars 2012

- JAG GLÖMDE VISST UPPDATERA.....

- Jag glömde visst uppdatera Bloggen. Får rätta till det nu, med en bild som är tagen den 17 september 2011.
- Nu är det snart 3-milsskidor på TV. Tur man slipper vara med och köra. Har en fruktansvärd träningsvärk idag. Och i eftermiddag är det hemmamatch i hockeyn. Kanske säsongens sista hemmamatch. Men kniper vi förstaplatsen i förkvalet, blir det ytterligare ett par veckor med Elitseriekval.....
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  85.809

7 kommentarer:

  1. Jag har inte träningsvärk men jädrigt ont i magen.Jag har väl kommit in i ett skov.Benet är helkasst.

    Ibland blir man så förbenad på kroppen som inte funkar när man ser alla som springer runt och inte verkar ha några krämpor alls.

    Jag skall inte gnälla för jag vet ju hur du har det och det är kanske därför jag gnäller hos dig för jag vet att du förstår.

    Just nu är jag helt under isen men vi skall ta en tur i alla fall.
    Jag får sitta stilla tills jag hittar något får jag väl dra mig ur bilen och knäppa några bilder.
    Jag vill ju så gärna fota.

    Din bild idag är otroligt vacker.Seglena är ju urläckra.
    Hoppas på seger ikväll då så att du får lite till att våndas över hahaha!!!!!
    Ha det så gott...Kramizzzar ifrån ett soligt Dingle

    SvaraRadera
  2. Hallå där farbror. Snart snart kan det även i verkligheten se ut som på din fina bild!
    Ha en bra vecka på ostkanten...
    /SA

    SvaraRadera
  3. Glitter i böljan längtar vi väl alla till ,men verkligheten är en annan ,trevlig söndag ,nette

    SvaraRadera
  4. Är det IK som seglar ut till elitseriekval,eller tar det slut ikväll,men...jag tror på seger!!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Helt underbar bild som får en att längt så in i bomben.
    Må väl!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  6. GRATTIS igen....närmar sig Proppskåpshockey...
    och är det så att du tar cykeln i morron med ???
    Ny match i morron kväll igen...håller tummarna här i norr...

    Tjingochling...

    SvaraRadera
  7. - Tack för det !
    Nej jag måste köra bil på måndagsmorgonen. Men får kanske sikta in mej på bussen tisdag morgon....:o)

    SvaraRadera