SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 28 februari 2012

- KAMERALA SYSSLOR ISTÄLLET FÖR KAMERA-SYSSLOR....

- Det är väldigt mycket papper nu. Och resande fram och tillbaka.....
Och väldigt lite fotografering. 1,5 vecka sedan kameran fick luftas senast.
- Men jag är ganska säker på att allt kommer bli väldigt bra till slut. Fortsätter plocka lite vinterbilder från arkivet, trots att det är vår här nu.
- Seger i hockeyn igår igen, och vi kopplar ett litet grepp om Play-off-platsen. Är ganska säker på att det blir fullsatt i hallen på onsdag kväll. Kul, kul.....:o)
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  85.179
Foto alla bilder den 4 februari 2012




9 kommentarer:

  1. Inte dåligt när man har så många fina
    bilder i arkivet :)
    Kramar till Blondinen och varma hälsningar från dimmigt väst
    Halina

    SvaraRadera
  2. Våren är nog långt borta med det väder som är idag är det nog tur att det finns bilder i arkivet här är vräker snön ned idag .Kul bilder från dig ,Nette

    SvaraRadera
  3. Tog faktiskt en runda i det gråa vädret idag för att fylla på arkivet, det bidde inte mycket...så fort jag kom innanför dörren tittade solen fram. Tar det som ett tecken att jag borde göra lite nytta istället...innan jobbet kallar!!
    Tack för fina bilder, och hälsa blondinen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vi var rätt säkra på att IK skulle vinna igår när vi träffades i periodpausen,men vad jobbigt det blev när Sundsvall kvitterade,men det ordnade sej till slut!!Nä nu hoppas vi på värme,så vi slipper is o snö!

    SvaraRadera
  5. Här håller Rantafar och jag tummarna för ditt hockeylag, och hurrade när dom slog Sundsvall igår.
    Och tänk kanske vi möts i kvalserien, för Timrå ligger pissigt till om dom inte hostar upp sig, vilket inte ser troligt ut.

    Tjingeling från norra ändan av Sverige där snö och is ligger som ett tjockt täcke...
    och där vi får behålla strumpor och skor på länge, länge ännu.

    Tjingeling farbror och den blonda.

    SvaraRadera
  6. Tänk att is o vinter kan vara så vackert ! Lycka til med hockyn!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder som vanligt!
    Men det bästa med dem är att de vittnar om att vintern ger vika för våren...
    Ha en bra fortsättning på veckan!
    /SA

    SvaraRadera
  8. Sååå slaskigt men det är ett tecken på att våren är i antågande.
    Ja ni har ju haft vårväder idag också.
    Hoppas att det går bra och att huset blir sålt innan säsongen kommer igång.
    Den 4feb.när du tog dessa bilder skulle min pappa ha fyllt 95 år.
    Jag skall försöka titta in lite då och då nu för jag tycker att det värsta har lagt sig.
    Vilken pärs.
    Ja det är väl sånt här föräldrar är till för och jag är glad om man kan vara till lite nytta.
    Ungarna kommer nog till helgen igen för Linda och Patrik sitter stand by hos Carl.
    Igår när vi hälsade på lilla Alma fick hon en jättecool docka av oss.
    Pia döpte henne till Doris på studs.
    Du skulle sett så glad lilla snuttan blev.
    Hon är ju som vanligt emellan varven.
    Anfallen kommer inte så ofta nu när hon har fått medicin.
    Hon har testat ögonen idag och de är som vanligt Tack och lov.
    Lille Carl kommer ihåg det mesta som att han fick åka helikopter och sånt och det är ju positivt,fast han har mycket kvar att ta igen om det kommer att gå får vi se vad tiden lider.
    Kramizzzzz Jag är så glad att jag har er alla här för det har verkligen hjälpt att få lite stöttande ord.fast man inte känner varandra och aldrig har setts så är vi som en enda stor familj när det väl gäller.
    Nej nu får jag sluta pladdra men jag känner mig lite starkare just nu.
    Lycka till imorgon för det var väl då det var match.
    Kramizzzz
    Puss på nosen på Lilla Ida fina.

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder på de olika mönstren i is! Det första spåret trodde jag var efter din cykeltur :)

    SvaraRadera