SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 25 februari 2012

- JAG KÄNDE MEJ SOM TJUREN FERDINAND....:o)

- SNÖDROPPe OCH DROPPSNÖ.....
- Jag kände mej faktiskt som "Tjuren Ferdinand" igår morse. Jäktade iväg till busshållplatsen 10 minuter för tidigt, bara för att hinna sitta en stund och lyssna på fågelsången i gryningen..... Ja så är det att bli gammal.
Mitt på dagen tog jag årets första cykeltur i vårvädret och väl hemma igen upptäckte jag årets första Snödroppar. Sämre dagar har man haft..:.:o)
Idag den 25 februari är det: GRAPEFRUKTENS DAG.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  85.045

Foto den 17 februari


6 kommentarer:

  1. Egentligen gilar jag ju inte att läsa din blogg idag...
    cykeltur och snödroppar,
    när det åter vaknar till snöfall och drivorna är som höghus...
    Du vet Rantamor blir lätt avundsjuk av att se att ni har våren på gång neröver.
    Snart kommer ni med alla vårblommor på bloggarna...jaha om tre månader när jag råkar hitta en tussilago och ska lägga upp den i bloggen...kommer ni å kynka pannan å säga ..NU.
    Näe jag är så rackarns le snön nu att jag kunde rymma nånstans.

    Idag blir det lyxlördag med en långpromenad (ska blunda) och hemkommen är bastun varm å go och fotbad och då får man dricka ett glas kall cava...så gött att leva.
    Jag har det nog bra fast jag vill gnälla lite.

    Ha en underbar helg i det vårlika vädret, snart får du börja se till Tjocka Hulda.
    Vår Sally ligger inder tjockt snötäcke...i dvala.

    SvaraRadera
  2. Den snö vi får just nu är allt annat än droppkonsistens.Men vi lär ska få sol i morgon .Dagens bilder från dig är ju bara för bra ,så vackert att man kunde gråta ,ja det är väl samma sak här med det som är vackert till ex fågelsången o allt man vill bara sätta sig njuta .Ha en fin lördag ni båda ,Nette

    SvaraRadera
  3. Jag har massor av snödroppar. Dom var framme redan i januari. Det är så vakert, vårlikt. Man blir bara så glad, himlen är blå o solen framme. Önskar att alla skulle ha det så. Hälsn. från Lisa i öREBRO.

    SvaraRadera
  4. Hos oss börjar det blir vårligt också, snödroppar blommar nu för fullt och igår upptäckte jag gula fläckar i rabatterna - vintergäck!
    Saknade snö länge, men nu kan det kvitta, våren är framme :)

    Dina vinterbilder är dessutom hur härliga som helst!

    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  5. Ohhh säger jag bara...snödroppar...nu måste den väl ändå stå runt hörnet, våren alltså??!! Å redan cykeltur!! Här skulle jag behöva stödhjul tror jag, lerigt så man sjunker ned till anklarna och slirigt blir det, bilen har bytt färg från svart ( hur f-n tänkte jag där...svart bil och bo på landet...?)till...tja smutsbrun heter det nog!! Men egentligen gör det inget, det hör VÅREN till!!
    Ha en bra kväll och hälsa blondinen från oss i gnällbältet!!
    Kram kram

    SvaraRadera