SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 24 oktober 2011

- SIDENSVANSARNA FROSSAR PÅ "SMÖRGÅSBORDET".....

- Jag hamnade mitt i ett makalöst frosseri under min söndagscykeltur.....
Hörde först bara det karakteristiska "tickande" ljudet innan jag fick syn på bortåt 100 Sidensvansar som flög runt ett Rönnbärsträd. Satte mej en stund och tittade på skådespelet.....
- Idag drar jag igång en intensiv Rehabperiod på sjukhuset. Det är heldagsträning fem dagar i veckan under en fyraveckorsperiod. Jag ska försöka uppdatera min blogg varje dag med någonting. Däremot hinner jag inte runt och skriva kommentarer den här perioden. Brukar inte ha så mycket krafter kvar när man kommer hem framåt kvällen....:o)
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...  Antal besökare:  78.067





7 kommentarer:

  1. Det måste varit en härlig upplevelse att se så många vackra fåglar :)))
    Bry Dig inte om kommentarer, koncentrera Dig på det som är viktigast för Dig :)))

    Krya på Dig
    Halina

    SvaraRadera
  2. Hallå där borta....
    Din lyckost som fick tillfälle att fota så många fantastiska sidensvansar och vilken skärpa du har fått även på de som flyger.
    Det är ju inte var dag som detta händer och vilket vackert väder du hade också.Perfekta julbilder.Nu är jag allt lite avisss måste jag medge Det är så sällan jag ser dem här jag får väl leta upp en stror rönn och sätta mig där och vänta hahaha..Grattis till en fantastisk serie.
    Lycka till med träningen nu och skit i oss. Vi vet ju att du finns och väntar.Det viktigast är att du blir en aning bättre.
    Skönt då har du gjort detta innan julen kommer.

    Jag skulle ju till tandläkaren idag men de ringde och sa att hon var sjuk.
    Jag har för mig att det var så förra året också. De ville att jag skulle komma i november istället men se det ville inte fru Olsson Hon sa att det får bli i februari istället.Jag tror att de har lite att göra i november för det är en kass månad att gå till tandläkaren på.
    Julen är ju så nära och då går pengarna åt ändå.Det är ju en tusenlapp bara för undersökningen.
    Jag blev nöjd för detta underlättade lite.Tänk att det alltid skall vara så snålt med pengar.

    Kramizzzzar i massor ifrån västan.

    SvaraRadera
  3. Har ni rönnbär ännu här finns inte ens blad på träden ,härliga bilder du fick på sidensvansarna .Det där med heldagsträning låter jobbigt,försök ändå ha det så bra ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder!! Men jösses va ilskna dom ser ut??!!Det kanske beror på teckningen vid ögat, men lite sura (förutom rönnbären då...)är dom allt, kanske fotografen var för närgången...*skrattar*??!!
    Jaha, det är så ni skaffar spänning i era trakter...tänk va lugnt det ändå är här ute i byggda...kommer det en bil i bygata så har vi dagens händelse...annars så är det ganska lugnt!
    Bra att du meddelar oss vart du tar vägen, man kan bli lite fundersam annars om nå´n helt plötsligt inte ger sej till känna, man saknar raderna!!
    Lycka till med rehab och ha en bra start på veckan!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh vilken lycka att få fotografera så många sidensvansar :)
    Underbara och sååå fina bilder!
    Lycka till med träningen!
    /Maria

    SvaraRadera
  6. Det är så snygga fåglar! Fina bilder av dem också, jag hade hoppats att de skulle komma hit, men rönnbären är ju redan slut...

    SvaraRadera
  7. Fantastiskt fina bilder detta! En fröjd för ögat verkligen tycker jag!
    Morgan

    SvaraRadera