SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 11 oktober 2011

- FREDLIGA TORSKAR PÅ VÄG MOT LAND...

- Rubriken skulle ju handla om bilderna på den fredliga fiskebåten Pacific som är på väg in mot Oskarshamn med sin fångst för en dryg vecka sedan.
- Men rubriken skulle likaväl kunna handla om vårt hockeylag som åkte på Stortorsk i Malmö igår kväll. ( Såg matchen på webb-TV) Malmö är visserligen ett stjärnspäckat lag, med en spelarbudget som troligen är tio gånger så stor som vår. Så en förlust kan jag ta - men inte på det här viset. Det stora problemet för oss är att förstamålvakten är långtidsskadad, och den "tjänstgörande reservmålvakten" har slarvat bort sina glasögon.....
- Läge för en insamling kanske...:o)
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)  Antal besökare:  77.377

4 kommentarer:

  1. Läckert med fiskebåten fast mindre läckert med förlusten.Den första bilden är jättesöt.
    Usch när jag ser klippor då tänker jag på Tjurpannan här.
    Likdelar och försvunna fotografer.
    Deckarn är klar. Inte behöver de spela in Camillas nya bok.
    Ja vi får se vad det blir av detta.
    Dina bilder är i alla fall ljuvliga.
    Ha det gott så här på kvällningen.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  2. Washington Capitals har vunnit sina första två matcher i NHL. Båda gick till övertid. I går kväll mot Tampa Bay var det målkalas med resultatet 6-5.

    Igen - Härliga bilder!

    SvaraRadera
  3. Vackert ,eller vad kan jag säg finner inte ord för känslan i dina bilder.Ha det så bra ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vackert... Gillar hur du fångar stämning...
    Här fortfarande blåser så hemskt, så jag lider... inga promenader, inga bilder...bara huvudvärk... fyyyy....
    Hoppas att vindarna lugnar ner sig så småningom.

    Hälsningar Halina

    SvaraRadera