SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 18 augusti 2011

- VETERANBILAR ISTÄLLET FÖR SKOG.....

- Jag gör en liten paus från skogsbilderna idag.
- Var och tittade på veteranbilarna på fordonsträffen igår kväll tillsammans med mina gäster. Tyvärr brakade ett riktigt oväder ut efter en stund med både kraftigt regn och åska....
- Så visst kom både paraplyet och Putsduken i framsätet på MG´n till nytta för ägaren....
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....                       Antal besökare:  74.761








8 kommentarer:

  1. Gud så dystert det blev helt plötsligt.Sååå himla bra du du har dokumenterat detta.Det blev inte bara skitvärder.
    Människorna ser riktigt sura ut de också.
    Tänk vad vädret gör och allra helst solen.
    Härliga bilar men hur gick det med de nerkabbade när regnet kom? Hann de på på taket?
    Annars måste de ju blivit pissevåta inne i.
    Vilket elände.
    Ha det riktigt gott Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på läckra gamla bilar!
    Pontiacen den blir min favvo, inte så konstigt för jag älskar ju dessa jamla jänkare :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Underbara bilbilder alltid kul med lita nostalgi ,fina bilder på ovädersmolnet också .vet inte men det är fortfarande dåligt med regn här ni tycks ta vara på allt ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hade du några problem att göra inlägg för mig fungerar det inte alls nu,frustrerande.tänkte bara berätta om du vill se vem som skriver så kan du göra det om du går in på vbl.fi o sedan under rubriken Malax så hittar u en del av artikeln som skrevs i tidningen om mig igår.

    SvaraRadera
  5. - Inga problem att göra kommentar hos dig.
    Däremot är det helt omöjligt att göra ett nytt blogginlägg här just nu. Skulle fixa till morgondagens, men det är helt stopp.
    Misstänker att det lossnar senare ikväll....

    SvaraRadera
  6. Tjena Henning
    Den röda MG'n vore nått för dig och Blondinen att fräsa omkring i.
    Hälsn/Molle

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder,som du förstår kom jag försent till träffen,då jag kom hade alla åkt hem utom de tappra motorcyklisterna!

    SvaraRadera
  8. - Ja det var ett jäkla oväder. Synd om alla som kommit med sina bilar.
    Men nu får vi glädjas åt IKO´s första seger för säsongen mot Leksand med 4-1....:o)

    SvaraRadera