SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 20 augusti 2011

- ORKAR NI MED EN SKOGSPROMENAD TILL....?

- Del 5 i min skogsvecka........
När jag tittar på mina bilder så tänker jag.... det är ju bara en massa Tallstammar.
- Men det är väl det som är skogen. En oräknelig mängd med tallstammar.....
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....
                                                          Antal besökare:  74.842




9 kommentarer:

  1. Visst orkar man... och jag är aldrig mätt på skogen...
    Härliga stämningsfulla bilder.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Självklart orkar jag se fler skogsbilder :)
    Bilderna är ju helt underbara att titta på :)
    Ha en riktigt bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Tröttnar aldrig på skogspromenader,men idag kanske det blir en tur till hembygdsdagen i Hjorted(fruns hemtrakter).Vad ska vi säga om IK,som vanligt efter sol kommer regn,men det bådar gott ändå,ska bli kul när serien kommer igång!Vi syns på arenan!

    SvaraRadera
  4. Det är träden som gör skogen...klart vi orkar med!! Sen har jag allt skymtat ett och annat skogsrå, knytten och annat otyg på bilderna, har du missat dom...??!!
    Ha´en bra lördag med blondinen!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Henning!
    Måste säga att det är helt underbara bilder du visar!
    Och Ida är ju en himla söt katt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Finns det vackrare konstverk än en talls bark .Här har hemmahelgen börjat städa o röja stod det på programmet men det är så vackert väder att jag tror det blir en o annan promenad ,trevlig lördag till er båda ,Nette

    SvaraRadera
  7. Det är klart som korvspad att vi orkar med lite mer skogsbilder.
    Den sista tallen ser ut som våran sladd runt midjan fast lite mindre Undrar om det finns en tallbebis där inne hahahaha!!!!
    Jag lovar på heder och samvete att inte hoppa ner för någon mur i natt.
    Det finns ingen tack och lov.
    Att du kom ihåg det. Det var inte illa
    Nu kom vi hem ifrån kalas ett
    Snart bär det av på tvåan.
    Härliga bilder som vanligt.
    Jag älskar skogen.
    Visst ser han ut som det sitter en ring i läppen
    Det har jag inte sett förrän nu.Vilka falkögon du har.
    Ha det bra när du är iväg.
    Kramizzzzar

    SvaraRadera
  8. Jädrans, säger jag bara! Jag måste skärpa till mig och inte bara gå förbi så toppenfina motiv, som ditt öga lyckats fånga. Bilderna är verkligen njutbara.
    Säger som Lotta: Vilka falkögon du har!
    Ha en fin söndag och en bra vecka! /SA

    SvaraRadera
  9. Hei Farbror Henning,
    blir aldri lei av å se skogsbilder, og disse var utrolig fine:)
    Ingen blogging med meg enda, men kommer sterkere tilbake.
    Til uka meldes det bra vær, og da blir det nok noen skogsturer:)
    Ha en riktig god uke, og hils Blondin Ida.
    Klemmer herfra:)

    SvaraRadera