SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 29 augusti 2011

- DET VAR EN JÄKLA STRÅLKASTARE.....!

- Vädret visade sig verkligen från sin bästa sida i lördags kväll. Solen lyste skönt ända tills den försvann in i ett litet dimmoln strax innan nedgång.
Satt vid strandkanten ända tills det blev mörkt och det var en bit över 20 grader när jag kom hem vid 21.30-tiden. Får verkligen hoppas på många sådana tillfällen under hösten. Men det är kanske att hoppas på för mycket....
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)                  Antal besökare:  75.308




13 kommentarer:

  1. Härliga bilder på solnedgången
    /Molle

    SvaraRadera
  2. Ser att du hade samma sol som vi på lördagskvällen ,men vår kom fram tillbaka som ett rött klot senare ,dina bilder är enormt vackra idag tänk vad sol ljuset gör mycket för att allting ska bli vackert.Ha det så fint där söderut ,Nette

    SvaraRadera
  3. Det är bara att njuta och ohämmat ta för sej, man vet aldrig när det kommer en sådan kväll igen!! Jag funderar starkt på kopparspik i en del träd här runt huset, de som inte tillhör oss...Vi har nämligen ingen kvällssol, inte efter sisådär sju-halv åtta, och det tycker jag är rackarns synd.
    Tack för de underbara bilderna!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag dööör så in i vassen vackert.
    Vilka bilder.OTROLIGT!!!!
    Det var det vackraste jag har sett Kolla den lilla spindeln Så skarp.
    Henning Skriv ut och häng upp.
    Det är bara att ta av hatten för en sån serie.
    GRATTIS!!!!!!
    Ha det bra på ostan.
    Kramizzz ifrån västan

    SvaraRadera
  5. Den första bilden är så in i hel..te bra! Tur att det finns bra naturfotografer... :O)

    SvaraRadera
  6. ÅÅÅ så fina bilder! Nr ett och tre blev mina favoriter :) Ja man får hoppas att det blir en riktigt fin och härlig höst!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jättevackra bilder!!Det kommer säkert fler fina dagar./Marianne

    SvaraRadera
  8. Den solnergången var magnifik,förstår att du missade speedvayen.Hoppas bara att solen går upp för vårt kära IK,men den dåliga trenden kanske vänder när serien börjar!!

    SvaraRadera
  9. Mycket vackert farbror Henning! Har ni så fina solnedgångar på ostkusten :))

    SvaraRadera
  10. - Tack ska ni ha !
    - Här på ostkusten har vi både soluppgångar och solnedgångar...:o)
    Därför kallas det för solkusten....

    SvaraRadera
  11. :))))
    Häpnadsväckande...
    Hälsningar Halina

    SvaraRadera
  12. WOW!!! Magiskt vackra bilder allihop!!!
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera