SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 17 maj 2011

- NÅGRA SOMMARBLOMMOR OCH EN KNÄPP-GÖK.....

- Medan jag kröp runt på alla fyra, och knäppte bilder på sommarblommorna, så flög en knäpp Gök runt över mitt huvud och "ko-ko-ade" som om den fått "hispan" precis. Det var kanske vårkänslorna som satte till. Eller undrade den väl vad det var för ett märkligt däggdjur som ålade fram därnere i salladen....:o)
- Göken blev i allafall min första för i år. Precis som sommarblommorna.....
- Vi hörs !!!


12 kommentarer:

  1. God morgon farbror Henning
    Härliga bilder

    SvaraRadera
  2. Väldigt stämmingsfulla bilder på de underbara blommorna! Ha en go dag önskar Torprosen

    SvaraRadera
  3. Liljekonvalj!! Nästan känner hur det doftar...nu har jag några växer alldeles bakom komposten och det känns väl inte fullt lika inspirerande att kräla runt där...ska fundera på saken.
    Blir mer och mer imponerad av dina färdigheter Henning, vid den åldern...bara att gratulera!!
    Ha´en fortsatt bra dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag då var det gökar både högt och lågt för mittbilden är ju på en gökärt
    Lika underbara bilder som igår.
    Hoppas att ni har bättre väder än vi har.
    Skall det hålla på så här går hela sommaren förbi utan att man ens märker den.
    Brrrr så kallt det är 10 grader med regn blåst.Jag vill vara ute.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Det är farligt i naturen. Man kan bli anfallen av en spattig gök dessutom skjuter träden skott.....

    SvaraRadera
  6. Ajaj...att du bara vågar...ja krypa omkring på alla fyra i din ålder...tänk om de låst sig så du inte kommit upp igen..Göken kunde ju inte hjälpt dig upp, tror jag inte. Man vet aldrig för allan del, gökar kan ju en hel del..eller+!
    Fina bilder fick du hur som.
    Kramiz Anki

    SvaraRadera
  7. - Tack ska ni ha !
    Visst är det en risk att gå ner på alla fyra....
    ...men den här gången kom jag upp igen....:o)

    SvaraRadera
  8. Här är en som inte klarar av att gå ner på alla fyra (pga mina dåliga knän som har varit ännu sämre nu en tid) .Härliga bilder ,hann inte o titt på morgonen hade tidig tid till massagen .Nu borde jag gå ut o se vad som händer ute åtminstone skiner solen,Trevlig kväll ,Nette

    SvaraRadera
  9. Kan inte låta bli att kommentera tiden o datum på min kommentar det var som sjutton

    SvaraRadera
  10. Ljuvliga blommor i underbart ljus :)
    Hos oss blåser det :(
    Ha det gott
    Halina

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga bilder på liljekonvalj och den andra lilla blomman! Nån gök har jag inte hört än denna vår, men det kanske kommer :)

    Älskar ditt förstamaj tåg du hade här på bloggen. Det var det sötaste och gulligaste jag sett nångång. Stolta föräldrar med såååå gulliga ungar :)
    Alla andra bilder som du visat har som vanligt varit superfina :)
    Ha de gott!
    /Maria

    SvaraRadera