SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 2 augusti 2015

- I ÅR INFÖLL SOMMAREN DEN 1 AUGUSTI.....

- Det skulle inte sitta fel med några flera sommardagar i år.
Idag den 2 augusti är det VÄRLDSVÄNSKAPSDAGEN ( det tycker jag var väldigt bra, jag ska i alla fall vara snäll ).
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  220.798


6 kommentarer:

  1. Det sade mitt besök också. tänk att man skall behöva åka till Norrköping för att få träffa sommaren. De kom i fredags och vänder tillbaka till Göteborg i dag. Som det ser ut i dag, har nog sommaren flytt sin kos igen, ha.ha hur tusan skall det vara. . Nå ja vädret rår vi inte på, ha en bra dag önskar Hajan.
    Nu skall jag ha kaffe och en " macka "

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Hajan.
      - Mulet och bara 15 grader här. Men det ska klarna upp. Så det
      blir båtdag idag också.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Härliga, somriga bilder! Såna där vackra molntappar får man aldrig se här i Virginia.
    Borde ju finnas överallt, tycker man. - Så du den stora fullmånen?

    Ruth i Virignia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Ruth.
      Har ni inte sådana moln, det kanske är speciellt svenska
      moln. Nej jag har missat fullmånen tyvärr. Det hör ju till
      augusti med kräftor och allt.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tänk att helgen bjöd på sol här.... Härligt!!
    Tydligen blir det flera dagar med sol men då finns jag på jobbet igen.
    Semestern bara försvann i en rasande fart.
    gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Jg känner starkt med de som lagom till högtrycket ska tillbaka
      till "gruvan".
      Hoppas du hinner njuta lite av fina sommarkvällar vid ditt hav.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera