SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 24 april 2016

- VÅRENS VACKRASTE FÄRGER....

- Jag kan inte få för mycket av blått och grönt i april och maj. Det är färger som hör vår och försommar till. Kan sitta och bara njuta av en grästuva vid havet. Kommer det sedan en liten Sädesärla och skuttar förbi, så blir det ju inte sämre......
Idag den 24 april är det FÖRSÖKSDJURENS DAG.
- Ha en trevlig söndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  245.077


8 kommentarer:

  1. Härligt med den GRÖNA försommarfärgen,blir aldrig så grönt sedan.Har fått min dator fixad av barnen,det var ett programfel som rättades till,jättesvårt för mej men lätt för den datorkunnige. Fortsätter att hålla mej till hammare o spik...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hej Göran.
      Skönt att det löste sig med datorn. Den är ett perfekt
      verktyg så läge den fungerar, men sedan får man vända sig
      till en yngre generation....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Håller med dig att det gröna förgyller tillvaron med liten tuva på våren fast vi har mes dom bruna ännu ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - ack Nette.
      - Lugn lugn. Det gröna kommer till er också....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Hm, hade inte du vitt på marken idag???
    Här kom lite snö och hagel men inget som fastnade.
    Lite kyligare i solen har det varit idag.
    Kram gun

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Gun.
      Nej vi klarade oss. Men en halvmil ,norrut var det
      ungefär en decimeter snö.
      Men mellan Hultsfred och Målilla ikväll snöade det kraftigt när jag körde
      där. Men det blev ändå inget som lade sig på vägen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Håller med. Färgerna både strålar ut värme och doftar sommar (-halvår, åtminstone). En dag vid havet kan sammanfattas med första bilden, tycker jag
    / Deerhunter

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Klas.
      Härligt tid som ligger framför oss. Men igår
      v ar det snö. Men det vägrar jag fotografera
      i april....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera