SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

måndag 18 april 2016

- SMÅ FÅGLAR I VÅRLIK MILJÖ.....

- Våren gör stora framsteg varje dag. De knoppar som ännu inte är utslagna, är nu nästan sprickfärdiga. Det är en underbar tid just nu. När sedan småfåglarna sätter sig precis där jag vill ha dom. Eller flyger förbi de där knallgula buskarna, ja då får man vara ännu mera nöjd.....
Idag den 18 april är det AMATÖRRADIONS DAG.
- Ha en trevlig måndag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  244.432 




6 kommentarer:

  1. Så jättefina bilder tagna av Dig, lilla Ida tänkte nog inte på bilderna , måste vara jättesvårt
    för den lilla Kattfröken som bara får slicka sig om munnen. Blondie Ida är ju väluppfostrad, men önska kan hon ju få göra
    Underbar morgon här, hade mail från sonen som berättade att det var lugnt på Parkem. Det var en jättebra match
    den dög till och med för Sportnytt, ha en bra dag önskar Hajan-

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Blondin-Ida sitter på den östra balkongen och jag på
      den i mitten. Jag får ha fönstret öppet men det får
      inte hon. Men hon är ganska nöjd med att "bara" titta.
      Jag såg Norrköpings mål på TV. Kul att det börjat så fint.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Men oj så fina fågelbilder med blommor på och allt .Här väntar vi snö imorgon ,ha det fint ,nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Första och sista är jag riktigt nöjd med. Där är småfåglarna
      på precis de ställen som jag hoppades på.
      Blåsigt och lite regn här idag. Men ändå 10 plusgrader. Typiskt
      april-väder.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Riktigt fina och skarpa bilder av småfåglarna! :D /Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      Ibland har man tur så skärpan hamnar på
      rätt ställe. Eller om det är fåglarna som hamnar
      på rätt ställe...
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera