SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 23 april 2016

- EN TID DÅ KNOPPAR BRISTER.....

- Bara två bilder på trädet precis utanför min östra balkong. Har ingen aning om vad det är för träd. Men om någon vecka är det översållat av rosa blommor. 
Annars fullt upp med båten. Ett jävla slit den här våren. Men jag tror att det kommer att bli jäkligt bra när det är klart om några veckor. Kanske kan bli någon rapport från snickarbod och hamnuppläggning framöver. Men än så länge är det bara kaos...
Idag den 23 april är det VÄRLDSBOKDAGEN.
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  244.982


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. - Tack Agneta !
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Det har vi väl alla upplevt någon gång, att det gör ont när knoppar brister, det är så sant. Men konstigt nog kommer man över det med.
    Fina bilder som vanligt, hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Dom brister inte så ofta nu för tiden, det är
      nog bara så...:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera