SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

torsdag 28 april 2016

- ATT GAPA EFTER FÖR MYCKET, del 3....

Idag den 28 april är det ARBETSMILJÖDAGEN.
- Ha en trevlig torsdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar  "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  245.468


5 kommentarer:

  1. Vilka roliga bilder, Henning! Dom där två ser ut som dom har en
    boxningsmatch på gång. Och sen den där till höger, som inte bryr sej
    ett endaste dugg. :)

    Ruth i Virginia
    (13C och heldagsregn)

    SvaraRadera
  2. Dessa vackra fåglar! å så roligt att se dem in action! :D

    SvaraRadera
  3. Häftiger dans det där ,verkligen lyckat ,ha det fint ,Nette

    SvaraRadera
  4. - Tusen tack för era kommentarer !
    Långa dagar i Snickarboden gör att jag inte orkar
    vara så närvarande just här. Men en vecka till så skall
    allt vara färdigt, och då är det inte så långt kvar till
    sjösättning. Men de senaste dagarna kalla väder gör att man
    inte direkt längtar efter sjösättning och skärgårdsturer.
    - Ha det så bra och Välkomna tillbaka !

    SvaraRadera