SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

lördag 19 mars 2016

- EN PRESSBILD FRÅN ETT LAND I ÖSTER....

- Det är tidig morgon på första färjan mellan Estländska Virtsu och ön Saaremaa den 5 november 2005. Resenärerna tar tillfället att sova en kort stund på färjan ut till ön.
Bilden tog jag på en reportageresa i november 2005 i Estland och ute på ön Saaremaa (eller Ösel som vi kallar den i Sverige)
- Ha en trevlig lördag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  242.178

Foto:  HB    Copy: OT

4 kommentarer:

  1. Skönt att bara kunna slappna av så där och somna,
    jag har lite svårt för det om jag reser, är nog för nyfiken och vill se
    vad som händer omkring mig, kan ju missa något.
    Tack för din snälla kommentar om mina foton jag tog ute vid Järnäsklubb,
    du vet när berömmet kommer från just dig tar jag åt mig som en torr svamp och blir stolt.

    Ingen sol här idag ännu, är det du som har den där nere i Oskarshamn ??
    Nästa vecka får du allt se till att vi får fint flygväder vi käringar...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Rantamor.
      De hade nog åkt den resan varje morgon i ett antal år. Många
      som pendlade från fastlandet och ut till Saaremaa för jobbet.
      Dina härliga bilder ute från vinterskärgården gillade jag verkligen.
      Solen finns här nere idag. Men den lyckas inte värma så mycket när vinden
      är nordlig. 15,4 grader i torsdag blev 4 på fredagen när vinden hade vänt, så
      det svänger verkligen.
      Håller på att ladda upp inför skärtorsdagsnatten. Brukar bjuda på fika innan ni ska resa
      över vattnet ut till Blåkulla. Så du är välkommen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jag är nog som Rantamor lika nyfiken så jag kan inte sova annat än hemma . Trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Nette.
      Dom har nog sett den utsikten tillräckligt många gånger. Känner
      samma sak när jag åker buss till träningen, för 753 gången....:o)
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera