SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 1 mars 2016

- BARA TVÅ BILDER FRÅN "MITT" HAV.....

- Första dagen i första vårmånaden. Fint så....
Idag den 1 mars är det KRAMA EN BIBLIOTEKARIE-DAGEN (är inte så säker på att hon skulle uppskatta det).
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  240.567


6 kommentarer:

  1. ... almost yellow submarine ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Ha, ha....
      Första gången jag ser ubåtar i den viken.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Vet inte hur Du bär dig åt, men det bliver ju vackert med ett par strån och Jonas val också.
    Ha en bra dag ändå, ha,ha Jo jag tycker bilderna är fina. kram Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Jag brukar få sitta en stund och titta runt omkring
      mig innan jag hittar något. Men till slut trillar
      polletten ner.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Tjingelingen härifrån norr.
    Vi kryar på oss så sakta men säkert här och är nog på banan igen mot våren,
    Rantafar är lite tlltufsad ännu efter sin op. men det får ta sin tid, han är optimist,
    och jag medicinerar han och ger sprutor om vartannat här så det kommer säkert att ordna sig.
    Lite sjukhusspring här framöver men det pallar vi för bara vi är i form till att vi ska köra ut
    Kottebobil och putta Sally i vattnet.
    Vackra dagar har vi haft och jag som fått tillbaka min livsnerv tar långa havspromenader,
    Rantafar får nöja sig med att luta sig upp vid solväggen ännu.

    Ja å så börjar ju hockeyn snart igen så då bli det spännande värre, vi fick ju några matcher till !!!

    Tjingelingen till dig och Blondin-Ida från oss i Västertoppen !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj där uppe i vintern.
      Skönt att höra och se att ni är på G.
      Men "gubben" såg lite illa medfaren ut med den Blåklockan. Som en
      riktig Ingo men 50 år försent....
      Jag hade ju hoppats att han skulle vara i Proppskåpet och heja
      på Oskarshamn på fredag kväll. Jag får väl sköta det över IT-sändningarna.
      - Ha det så gott däruppe och Krya på er !

      Radera