SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 16 februari 2016

- NÅGRA "FLYGARE" I GRYNINGSLJUSET....

- Det blev bara oavgjort, och förlust efter förlängning och straffar för Oskarshamn igår kväll. Men vi får nog vara nöjda med en poäng. Vi har haft "medstuts" i många matcher, och det brukar jämna ut sig i det långa loppet. Dessutom brukar vi ha svårt för Timrå. Men vi ligger kvar på tredje plats i Hockeyallsvenskan, och det är ju mycket bättre än någon trodde innan säsongen.....
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare: 239.213



4 kommentarer:

  1. Riktigt läckra bilder med underbara färger!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Susanne.
      Den där sista timman innan solen går upp är den bästa
      på hela dygnet. Om man nu lyckas vakna....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Då var det Ni som fick den underbara himlen , det bliver ju jämt fördelat i alla fall. Jag vet inte hur det var här
    jag sov till klockan var prick åtta. Var ju uppe vid 02,00 tiden och skrev lite. Då var jag för pigg. Så kaN DET VARA IBLAND, NÄR DET ÄE LIKA BÅDE NATT OCH DAG. Ha en bra dag hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      I Oskarshamn skiner alltid solen....:o)
      Nu är det i alla fall soligt och skönt. Blondinen ligger
      på balkongen och njuter. Och jag står i köket och kämpar.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera