SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

tisdag 23 februari 2016

- EN HEKTISK VECKA VÄNTAR....

- Hockeyallsvenskan går in i slutspurten. Fyra matcher på sju dagar den här veckan. Och efter det blir det ytterligare en och en halv vecka med matcher varannan dag. Går det riktigt bra så kan det faktiskt fortsätta med matcher varannan dag ända fram till 1 april. Men det vore nog att begära för mycket av Oskarshamns spelare. Jag är mera än nöjd med årets säsong redan nu.
Bilden tagen vid badplatsen i Dragskär, en stund efter att solen har försvunnit under horisonten.
- Ha en trevlig tisdag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)
Antal besökare:  239.861

4 kommentarer:

  1. Här är det likadant, Henning! Match varannan dag. Vet inte hur killarna orkar.
    Och dessutom gäller det att inte få alltför många skadade spelare.
    Hursomhelst så vann Caps i kväll 4-3 över Arizona. Men än är det lång väg till
    slutspelet för finalen.
    Kul för Oscarshamn att det gått så bra hittills. Lycka till i fortsättningen!

    Den där badplatsen ser inte särskilt lockande ut, men himlen är tjusig.

    Ruth i Virginia
    (oj då, det har hunnit bli midnatt allaredan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. -Hejsan Ruth och Tack.
      Har precis glömt att svara....
      Det blev samma resultat för oss igår kväll.
      Dålig start, men sedan 3-0 i sista perioden räddade ju kvällen.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jaa, och detsamma önskar jag , att det skall gå vägen för Oskarshamn-
    Håller Ida på samma som Du ? En jäkla dum fråga, det är klart hon gör.
    Här är det en underbar röd morgonhimmel, ingen ide att jag försöker fota - Ta det lite lugnt nu hälsar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Hajan.
      Säger samma sak till dig som Ruth. Har precis glömt
      bort att svara. Det har varit mycket administrativt idag.....
      Självklart håller även Blonda Ida på Oskarshamn.
      Jag sov över soluppgången idag. Däremot fick jag se en fantastisk
      månuppgång igår kväll i stället.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera