SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

onsdag 6 januari 2016

- VÄRLDSHISTORIENS TIDIGASTE JULKONSERT.....

- Jag var på världshistoriens tidigaste julkonsert i Kisa  igår kväll. Att köra igång julfirandet redan i början på januari, är ju ännu tidigare än IKEA brukar göra.
Har blivit en tradition att åka och lyssna på "I JULETID" för att avsluta julfirandet, tillsammans med mor och syster.
Som vanlig höll Magnus Johansson, Viktoria Tolstoy och Marcos Ubeda hög kvalitet på musik och sång, tillsammans med Kisa Julkör.
- Ha en trevlig Trettondag och Välkomna tillbaka !!!  önskar "Farbror Henning" och Blondin-Ida.
Antal besökare:  235.197


Ser du stjärnan i det blå....?





12 kommentarer:

  1. Så synd att det inte var ljud med på bilderna. Önskar jag kunde ha hört trumpetsolot
    Älskar trumpet. Det måste ha varit en underbar konsert. Och med din mamma!
    I dag är det ju Trettondagsafton - en dag då min mamma hade fest för alla våra matserveringsgäster,
    de flesta var ASEA-arbetare, och eventuella flickvänner. Det var mat och musik och dans - ingen
    sprit - Jisses va´ kul det var, även för en liten flicka som jag var då.

    Caps klådde Boston Bruin 4-3. Happy, happy!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Ruth.
      Jag borde ha filmat lite också. Men det glömde jag
      bort. När trumpetaren Magnus Johansson ensam spelade
      Blott en dag, så att takkronorna skallrade och publiken
      torkade tårarna var det verkligen mäktigt i kyrkan.
      Låter trevligt med de Trettondagsfestligheterna ni hade.
      Grattis till segern. Vi spelar i morgon och på lördag.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  2. Jaa, jag kommer ihåg förra året, när Du berättade om detta Kyrkobesök på din blogg. Hm, hm eftrrsom du ä3 96 år efter din egen berättelse.
    ha , ha då måste ju din mamma nästan vara äldst i Sverige.ca 120 år vilken brud. Här är jättekallt ´-14,3 .
    13- enligt min data. Kungsängens temp vi får på datan, enligt de kunniga. En skön dag för mig, skall rosta lite bröd kaffet är redan klart
    det doftar ljuvligt. Undrar om hissen går i dag, igår var det stopp. Synd åt dem högst upp här, Det var ju för hissen som vi flyttade hit.
    Jaa, jag skall ingen stans, Jag har det så bra ändå, på Söndag kommer min son och vi skall ha lutfisken då.
    ha det bra och god fortsättning på detta år. önskar Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack Hajan.
      Ja det är tredje året jag är där. Mor och syster har varit
      ett par gånger till. Det är verkligen mäktigt, med framförallt
      trumpeten i kyrkan.
      Mor är en pigg dam i sina bästa år.
      Hoppas det löser sig med hissen. Här finns det ingen hiss. Men
      jag bor på första våningen så än ä det inte några större
      problem.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  3. Här är jag igen. Vaknade av kramp i ena benet, så fick lov att ta mej en
    promenad i huset. Kollade temperaturen - 10C MINUS! Brrr! Krampen är borta
    så tillbakas i sängen.

    Ciao! Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hej igen.
      10 minus här också nu innan solen går upp. Dessutom
      lite fin vit pudersnö.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  4. Visst är det fint med konsert i kyrkan,det brukar dra fullt hus! Det blir en tur till mor i Virserum idag,tänk att det redan är trettondan!! Sen får vi ladda för morgonens match i isladan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Göran.
      Det var verkligen fullsatt i kyrkan. Vi var där
      en timma innan konserten började, så vi fick ganska bra
      platser långt fram. Men det är alltid lite knepigt att fotografera
      eftersom det alltid något huvud som är i vägen. Och man
      vill ju vara så diskret som möjligt.
      Har börjat ladda för matchen i morgon. Är lite orolig för
      målvaktsfrågan. Vet inte hur mycket Källgren har varit
      med på träningarna på J-VM.
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  5. Fina bilder du fick .ljudet kan jag tänka var bra också . Solsken och vackert väder här ,ja ska väl säga temperaturen också -26 så det blev ingen fotodag idag ,mina värkande händer gillar inte den kylan.däremot perfekt väder för att avfrosta frysen bara att bära ut ,ha en fin trettondag ,Nette

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Nette.
      Låter bistert med 26 grader. Här var det "bara" 10. Men
      ue vid havet i nordanvinden kändes det som 40 minus. Så det
      blev en extremt kort promenad, och sedan högsta värm i bilen....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera
  6. håller med dig vilket skit, det var jag löste korsord i stället, inget roligt. Så synd att det visar Hollbergs utgammalt skräp.
    Det var roligare på Poppes tid, nu har jag gnällt färdigt. Det blev så tråkigt ändå här, dotter och måg måste flyga till Canaria
    min dotters svärfar jättedålig, så de har blivit kallade dit.Så lite man vet som vanligt när något h'nder

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Korsord måste vara bättre än Rydberg.....
      - Ha det så bra och Välkommen tillbaka !

      Radera